Till att börja med vill jag helt instämma i hyllningskörerna från Rossi och calle-fas.
Dock borde Rossi, och alla andra, provköra en Deffe fr o m 2007.
Vilken motor och växellåda. Där ligger min Td5:a i lä.
Alla bilar har väl sin speciella charm. Men G-Wagen har så mycket mer av den varan än andra bilar.
Finns inget inställsamt i de robusta konstruktionerna hos G-Wagen, Deffe & Suzuki.
Sedan måste jag, med skammensrodnad tindrande på mina kinder, be om ursäkt för att jag i min uppräkning på bilar inte prioriterade in NIVA på fjärde plats. Därmed petande ner JKR till 5:e plats. Mest m anl a dess urbota fördelningslåda som inte tillåter körning med öppen mellandiff på lågväxeln av den enkla orsaken att den helt enkelt inte har någon diffrential mellan axlarna. Förmodligen för att försöka hålla den asketiska imagen, sedan den konstruerades av Austin Bantam 1941, vid liv.
Sedan fråga, helt "utom tävlan". Hur många har provat Dacia Duster i spenaten? Vad anser ni om den? Jag, som jämför med en KJ, blev positivt överraskad. Inte så att den är bättre än J**p:en. KJ:ns starka sida är ju att den har terrängbilens adelsmärke(min käpphäst

), nämligen mellandiffrential.
Tycker jag.