Planen nu är att fixa till rosten, spruta på lite ny färg o ändra lite "detaljer" o sedan använda den som bruksbil. Det mekaniska funkar så det tänkte jag renovera/byta allteftersom det rasar. Det jag menar med halvtidsvila i rubriken är att bilen nu har tjänat i över 20år o jag planerar med att ta ut minst 20år ur den också

Bilen är iaf en K1500 från -89, jag var stenhård vid letandet att den skulle ha korta hytten o korta flaket... problemen uppstod när jag insåg att jag gillade de raka flaksidorna betydligt bättre än stepsideflaket. Jag har inga siffror på det men jag misstänker att 95% av alla med korta hytten i kombination med korta flaket har stepsideflaket.
Det blev åtskilliga månader vid datorn innan ett klockrent exemplar dök upp, till min stora förvåning enbart 8mil hemifrån o till ett mycket lockande pris. Samtliga intressanta exemplar jag hittat innan har stått långt lååångt norrut o minst dubbla summan på prislappen.
Det var inget att fundera på, bara att kasta sig på telefon, sen iväg till bankomaten, o skaffa skjuts.
Testar att kasta in en bild ifrån dagen jag fick hem den, projektet är redan en bra bit på väg o besiktning är bokad i slutet av Februari... Kastar in fler bilder o mer dravvel när klockan inte är så mycket nån annan dag.