ZJ som låst in sin enda nyckel. Fixat!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
ZJ som låst in sin enda nyckel. Fixat!
Har en ZJ -97 som låst in sin enda nyckel. Då bilen sällan används lyfter jag av batteripolen då den har för vana att tömma batteriet tämligen omgående annars. D.v.s. huven är öppen, men det hjälper väl föga? Finns det något bra sätt att ta sig in utan att slå sönder en ruta?
Senast redigerad av Linus den mån jan 17, 2011 20:41, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Guru
Flera alternativ..
Gissar på att du har elektriska fönsterhissar..
Har du inte det så upptäckte jag att på visa bilar tex ford eskrot så kan man lyfta bort gummit mellan dörrplåten och fönsterrutans nederkant och trycka på järnvinkeln som sitter fast på rutans nederkant och som lyfter rutan upp och drar den neråt.
Klämde in en tunn trälist mellan fönsterrutan och dörrplåten och tryckte rutan neråt sakta och försiktigt..
Eskroten är ju så fiffigt bygg att fäller du baksätet och lastar bilen full med flyttgods och sen slår igen bakdörren så kan nåt i värsta fall sticka ut och trycka öppningshandtaget på insidan motsatt håll mot då man öppnar dörren dvs inåt i dörren och då låser den centrallåset! ? ! ? !
Även kul att veta då man tex kliver ur bilen på vintern och kollar postlådan och har barn sittandes i barnstolar i bilen som trycker in öppningshandtaget...tur dom var stora nog för att kunna förstå vad man sa... och lyda en...
Annars så vet jag att Falcks dyrkguide har funnits utdelad på DC,kanske även fins på Pirate Bay..
Där finns det ritningar och exakta guider på hur man tog sig in i ett hundra tals bilar..hade den men fick datorhaveri/ev virus så den kan ev ligga på nån av alla HDD som blev urplockad ur datorn..
Har även låst in nycklarna i en Volvo 245 och fick då bryta ut dörren och försöka lirka upp låset med en ståltråd..Varefter det jäklades och man tappa humöret så bröt man ut det mera och mera..
Det gick att bryta ut dörr-rutan/dörrkarmen långt och rutan tålde bra mycket mera än man tror..men ta det bara sakta och försiktiht med tanke på kylan..
/R
Har du inte det så upptäckte jag att på visa bilar tex ford eskrot så kan man lyfta bort gummit mellan dörrplåten och fönsterrutans nederkant och trycka på järnvinkeln som sitter fast på rutans nederkant och som lyfter rutan upp och drar den neråt.
Klämde in en tunn trälist mellan fönsterrutan och dörrplåten och tryckte rutan neråt sakta och försiktigt..
Eskroten är ju så fiffigt bygg att fäller du baksätet och lastar bilen full med flyttgods och sen slår igen bakdörren så kan nåt i värsta fall sticka ut och trycka öppningshandtaget på insidan motsatt håll mot då man öppnar dörren dvs inåt i dörren och då låser den centrallåset! ? ! ? !

Även kul att veta då man tex kliver ur bilen på vintern och kollar postlådan och har barn sittandes i barnstolar i bilen som trycker in öppningshandtaget...tur dom var stora nog för att kunna förstå vad man sa... och lyda en...

Annars så vet jag att Falcks dyrkguide har funnits utdelad på DC,kanske även fins på Pirate Bay..
Där finns det ritningar och exakta guider på hur man tog sig in i ett hundra tals bilar..hade den men fick datorhaveri/ev virus så den kan ev ligga på nån av alla HDD som blev urplockad ur datorn..

Har även låst in nycklarna i en Volvo 245 och fick då bryta ut dörren och försöka lirka upp låset med en ståltråd..Varefter det jäklades och man tappa humöret så bröt man ut det mera och mera..
Det gick att bryta ut dörr-rutan/dörrkarmen långt och rutan tålde bra mycket mera än man tror..men ta det bara sakta och försiktiht med tanke på kylan..
/R
Senast redigerad av Wild_Devil den lör jan 15, 2011 23:53, redigerad totalt 1 gånger.
A day without driving cars or listen to music is a day without living..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..
Numera BIL-Sexuell och hittills glad ägare av 3X3..

-
- Rutinerad
När jag låste in nycklarna i min ZJ jag hade så kilade vi in en plastkil mellan dörr å kaross. På ovansidan å närmast bakdörren om du fattar, dom har väldigt mjuka dörrar så det är inga problem å bända ut den. Sen petade vi in en tjockare tråd, typ ett lod (som man löder med) å lyckades peta på knappen som man låser dörrarna inifrån kupén. Då gick dörrarna upp 
Det var väldigt enkelt å tog ca 5 minuter

Det var väldigt enkelt å tog ca 5 minuter

Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
-
- Hemmastadd
-
- Veteran
Det kanske inte är så bra att skriva hur man får upp dörrarna utan nyckel på ett offentligt forum......
Jeep cherokee 89a höjd 3" 31,10,5r15 BFG all terrain
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
Jeep cherokee 90a
Jeep grand cherokee 93a 4" höjning från Iron rock Offroad + RCX
Chevrolet silverado 2500 -94a 6" RCX höjning
Chevrolet C20 -82:a
Chevrolet suburban -97a
-