Väldigt mycket beror ju också som sagt på vad för vägar man kör på.
Så sent som nu ikväll höll jag på att bli omkörd av bakvagnen med dodgen...
Det var barmark en bit på stora vägen så jag la ur 4wd (splinesen i frakardan börjar ta slut så jag har börjat lägga ur den när den inte behövs).
När jag senare tog av på en mindre krokigare och backigare väg så glömde jag lägga i 4wd igen, och i en kurvig uppförsbacke tvärsläppte det, utan att jag gasade det minsta...
Nu är iofs dodgen lite extra lurig eftersom den har lamelldiff som är uppspänd konstant (till skillnad från tex chevas gov-loc), annars hade troligen bara ett hjul släppt och det andra hjälpt till att hålla färdriktningen.
Den understyrning man kan få med 4wd brukar förresten ge sig om man gasar till lite.
Att ta ut bilen på någon sjö-is o sladda lite, kan vara en bra idé för att lära sig.
Jag har dock inte lärt mig än...
