Nya axlar utan abs?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nya axlar utan abs?
Vad säger besiktningen om man tar bort absen helt, går det på nåt sätt ornda så man inte behöver det?
Tänkte på om man får för sig att byta axlar!
Tänkte på om man får för sig att byta axlar!
Merca Geländewagen 300TD
Måste en bil verkligen ha ABS? Sitter det på bilen måste det givetvis fungera, men om man inte har systemet så kan det ju omöjligen utgöra en trafik eller miljöfara! Jag vet inte alltså, bara spekulerar lite logiskt... Men det är ju inte alltid allt är logiskt.
//Jonas
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Red-Winches Offroad Racing Sweden
Tänkte samma tanke, och tror att det är så. Gamla bilar har ju inte abs, även vissa förhållandevis nya "budgetmodeller"...BorkJonas skrev:Måste en bil verkligen ha ABS? Sitter det på bilen måste det givetvis fungera, men om man inte har systemet så kan det ju omöjligen utgöra en trafik eller miljöfara! Jag vet inte alltså, bara spekulerar lite logiskt... Men det är ju inte alltid allt är logiskt.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Måste fläkten funka bara för det finn en?BorkJonas skrev:Måste en bil verkligen ha ABS? Sitter det på bilen måste det givetvis fungera, men om man inte har systemet så kan det ju omöjligen utgöra en trafik eller miljöfara! Jag vet inte alltså, bara spekulerar lite logiskt... Men det är ju inte alltid allt är logiskt.
abs är ju inte livsviktigt bara bromsarna funkar riktigt givetvis!
Om inte en gammal har behöver ju inte en ny heller ha det, men vill man ha det så KAN man ha det bara för att det finns..
Merca Geländewagen 300TD
Har bilen abs så måste den funka. Men har man plockat bort den så finns den ju inte och behöver därmed inte heller funka...målarn skrev:Måste fläkten funka bara för det finn en?BorkJonas skrev:Måste en bil verkligen ha ABS? Sitter det på bilen måste det givetvis fungera, men om man inte har systemet så kan det ju omöjligen utgöra en trafik eller miljöfara! Jag vet inte alltså, bara spekulerar lite logiskt... Men det är ju inte alltid allt är logiskt.
abs är ju inte livsviktigt bara bromsarna funkar riktigt givetvis!
Om inte en gammal har behöver ju inte en ny heller ha det, men vill man ha det så KAN man ha det bara för att det finns..
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders