Laredo drivaxlar i en Limited, passar de rakt av?

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

thomasv
Forumräv

Laredo drivaxlar i en Limited, passar de rakt av?

Inlägg av thomasv » tor mar 03, 2011 20:22

Hej!
Som rubriken säger, kan man ta drivaxlar med vanliga knutar och "bara" stoppa in dom i en Limited med CV skräpet?

Den är en 95:a med 6:an i.

Tänkte mest på ABS:en, allt annat borde väl vara samma?
Har Laredo axeln en ytte tätning i axelröret, har för mig jag sett någon bild men är inte säker, och om den har det, passar den?

Jag vill byta mina CV knuts axlar, dels är mina CV slitna, och jag är rädd att de lätt pajar i skogen. Sen har en damask börjat spricka efter 1,5 års användande... ganska dåligt tyckar jag, borde väl hålla lite längre?
Japsdamasker jag sett har hållt 15 år, men Mexiko/Kina är ju vad man får!

Någon som gjort samma operation?

Mvh Thomas
Senast redigerad av thomasv den fre mar 04, 2011 21:43, redigerad totalt 1 gånger.
/Thomas

.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!

thomasv
Forumräv

Inlägg av thomasv » fre mar 04, 2011 21:41

Ingen som stoppat in knutkorsaxlar i sin bil?

Man hör ju hela tiden att CV inte håller och riktiga knutkors ska det vara, så någon borde ju ha bytt oxå?

Skulle köpa av en i Stockholm via blocket som skrota ut sin bil i delar men han ville ha 2000 per axel, ha ha vilken jävla idiot!

Kan ju köpa en hel krockad bil för det priset, vad tror folk gamla bildelar är gjorda av? Guld?

Verkar vara mycket tattarpack i begbil/skrot branchen, men det är ju klart, ingen köper väl halvdöda hästkrakar längre!

Så djävla flådig är faktiskt inte en jeepjävel med 16 år på nacken, tycker inte i alla fall jag. :rodnar:
/Thomas
/Thomas

.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!

Skriv svar