Ringde tillslut på en annons på en Grand Cherokee -94 för 8000:-. Det stod att bilen var besiktigad men hade en trasig växellåda, rostiga trösklar och baklucka. Säljare hade pratat med en bilverkstad och dom sa att det var ett totalras så det var bara att bytta lådan. Jag kollade upp vad en begagnad låda på Bildelsbasen kostade och det fanns från 2000-5000:-. Ringde upp igen och la ett bud på 5000:-. Åkte sen och hämtade bilen dagen efter.

När vi sen var på plats och skulle lasta upp bilen så sa ägaren att det funkade att köra några meter med bilen innan det slutar att driva. Vi la i R och det var ett jävla rasslande men bilen gick att back ut. Sen när vi skulle köra upp den på kärran så drev det inte längre. Stängde av bilen och lät den stå i någon minut när vi drog ut winchen på kärran. Kompisen som var med sa att han ville testa en gång till så vi slapp wincha upp den. Startade och trycke i D och så drev det igen så bilen kom upp på kärran.
Sen efter två timmar transport så var det dax att lasta av och baka in i garaget hemma. Tryckte i R och det var ett jävla rasel och bakade av utan problem och körde in i garaget.
Efter några timmars funderingar så kom jag fram till att det kan vara lönt att titta hur filtret såg ut innan man sliter bort lådan. plockade ner tråget och som jag trodde så var det inte direkt rent. Tvättade att tråget och filtret och plockade ihop allt igen och vred om nyckel och la i R. Inte ett ljud så jag backade ut och tänkte testköra en sväng. Testade att lägga i D och det började driva direkt så jag körde iväg.
Efter att ha kört 2mil leende så tänkte man att fan vilken bra affär man gjorde

Nu var det tänk att bilen bara skulle användas som dragbil men sen så kan man inte hålla fingrarna i styr så man har redan börjat att bygga om

Har bara haft bilen sen i söndags

Här kommer lite bilder på det jag har hunnit med än så länge.
Rostiga trösklar vill man inte ha.

Nya trösklar som är 4cm högre upp än dom gamla.

Färdiga för lite färg.

Då så var en sida klar och nästa sida ska jag försöka hinna med i helgen
Har man en 4x4 bil så måste man höja

Blev en 3,3" höjning med framfjädrar bak och 3,1" höjning fram med svarvade puckar i plast.