Ovanligt dyra Suzukisar ute?! Eller?

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Kalle LKPG
Forumräv

Ovanligt dyra Suzukisar ute?! Eller?

Inlägg av Kalle LKPG » tis aug 02, 2011 21:18

Har haft lite kik på Suzukimarknaden en tid och även ägt ett par själv. Dock verkar prisbilden iaf enligt mig ballat ur totalt nu.

Är det troligt att nån kommer betala dessa pengar?

http://www.blocket.se/jonkoping/Suzuki_ ... ?ca=14&w=1

http://www.blocket.se/jonkoping/Jeep_Su ... ?ca=14&w=1

http://www.blocket.se/kronoberg/Suzuki_ ... ?ca=14&w=1

Tre exempel. Har ägt och sålt två suzuki till betydligt lägre priser än dessa trots att de hade skapliga modifieringar båda två. Nu är jag dock sugen på en besiktningsbar igen

Är det troligt att nån kommer betala dessa pengar? Rätta mig gärna om jag har fel.

MVH Kalle
-TGB 13 helkaross
-Saab 9-5 215hp
-Rörhög lr sandloppa bubblabaserad
-Peugeot Expert -05

http://WWW.FELDTSROR.SE" onclick="window.open(this.href);return false;

Spjutet
Guru
Kontakt:

Inlägg av Spjutet » tis aug 02, 2011 21:30

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

nope, tror aldrig att dom får dom pengarna för en sån Sukisuki !!

8)
AUKTORISERAD DÄCKDÅRE!!!

Mail: enesberg[A]gmail.com

Sick Boy
Rutinerad

Inlägg av Sick Boy » tis aug 02, 2011 21:49

hang em high !!!
Nissan king cab
Volvo C303
Sandloppa
citroen C3 Hdi 1,6 -05
Audi A6 -97
TGB 131A -75

MrHawk
Moderator
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » tis aug 02, 2011 21:55

Fräsha suzukisar börjar det bli ont om så en fin bil kan va värd en del numera.

Jag skulle kunna tänka mig dom pengarna för suzuki, men! då skall detta vara uppfyllt:

Kaross som är fräsh, eller snyggt upplagad
Besiktigad!
Kryplåda
Minst en spärr
31-35" MT i bra skick på shyssta fälgar
Godkänd bur
Hardtop

Bilar med volvomotorer som inte är reggade o liknande = reservdelar i mitt tycke.

Den mittersta bilen skulle man nog kunna få rätt shysst med lite jobb, den såg inte så dum ut faktiskt. Men dom andra två skulle jag inte ta i tång med.
I aim to misbehave

brojjlan
Hemmastadd

Inlägg av brojjlan » tis aug 02, 2011 21:56

lite skev prisbild ja...
ful får man vara men inte dum!

tgb13

mopar666
Hemmastadd

Inlägg av mopar666 » tis aug 02, 2011 22:28

jag har ingen koll på suzuki men det låter dyrt för dom där. fast det mesta på blocket är tyvärr skräp för ockerpriser.

Kalle LKPG
Forumräv

Inlägg av Kalle LKPG » tis aug 02, 2011 22:28

Den mittersta va tydligen lite rostig. Svetsad bakaxel o lochright till framaxel som ej va monterad. Han visste ej vilken fördelningslåda. Bara att han byggt om den. Verkade inte vilja göra nått direkt på priset då jag talade med han. Fina däck dock samt winch. Samt att den såg cool ut:)

Den vita saknade stenkrypare.

Den svarta m b23 känns som lite chansning då jag undrar hur man får en b23 genom bes. det är ju trots allt kanske sveriges vanligaste motor och en besman lär ju känna igen den. Likaså är den dubbelt så stor:D Pratade lite med den säljaren och han vart mycket förnärmad då jag sa att jag var intresserad men till ett betydligt lägre pris

Är som ni kanske förstår ute efter en suzuki o den bör ha liknande spec som den du listade. Vet ni nått till vettiga pengar tipsa gärna:) Har inga problem att betala men då ska det ju vara bra med:)

MVH Kalle
MrHawk skrev:Fräsha suzukisar börjar det bli ont om så en fin bil kan va värd en del numera.

Jag skulle kunna tänka mig dom pengarna för suzuki, men! då skall detta vara uppfyllt:

Kaross som är fräsh, eller snyggt upplagad
Besiktigad!
Kryplåda
Minst en spärr
31-35" MT i bra skick på shyssta fälgar
Godkänd bur
Hardtop

Bilar med volvomotorer som inte är reggade o liknande = reservdelar i mitt tycke.

Den mittersta bilen skulle man nog kunna få rätt shysst med lite jobb, den såg inte så dum ut faktiskt. Men dom andra två skulle jag inte ta i tång med.
-TGB 13 helkaross
-Saab 9-5 215hp
-Peugeot Expert -05

Marcus
OffroadGeek
Kontakt:

Inlägg av Marcus » tis aug 02, 2011 22:55

JAg är ju en som vurmar för Suzuki och reagerar lite på att man inte är villig att betala för en Suzuki som tex en LJ70...

LJ70isar dyker upp hela tiden bilar som är mer eller mindre vrak, buckliga och rostiga, har man tur så sitter det höjningsfjädrar på och turbon uppskruvad och 35or i gott mönster. Dessa ser man priser från 25k och lååångt upp...

Men när det gäller kraftigt modifierade Suzukisar med mycket påplockad utrustning, rostlagade, omlackade och besiktigade så tycker folk att alla som begär över 20k har ockerpriser...

Lite konstigt... ja jag vet alla argument för och emot mitt påstående ovan och dess oriktighet och denna fråga är oändlig. Jag avsåg inte att starta en diskution kring priser på T8, bara i frågasätta den låga värderingen av Suzukisar.

Har ju själv en kraftigt ombyggd, oändligt rastlagad 410 som jag kan tänka mig att sälja men så fort jag hintar åt vilket pris jag skall ha för att den skall få rulla av gården tittar alla på mig som jag är en jubelidiot och troligen har tappat allt förstånd... Men den kostar mig inte mer är 35kr om året där den står, jag har ingen pengapanik och har investerat så mycket timmar på den att jag säljer den inte om jag inte får exakt vad jag vill ha, prutläge noll alltså.
Kanske kommer jag bli en av dom som man klagar och gnäller på om jag väl lägger ut den på Blocket nån gång... :lol:

För några år sedan fanns det en gul Suzuki med 35or i U-hamn som var tillsalu, han vägra pruta och efter några månaders annons på blocket så fick han vad han ville ha, så om vi alla som äger Suzukisar står emot prutningen lite så har vi snart höjt priserna och värdet på våra ögonstenar.

Hra förövrigt inte tittat på annonserna som är länkade så jag vet inget om dom.
Red Winch, precision-engineered performance products for 4X4 vehicles
Återförsäljare för Red-Winches, Goodwinch, Trail-Gear och Offroad Armory.

Följ oss på Facebook: https://www.facebook.com/groups/omwsweden/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.offroadmetalworx.se/

http://www.red-winches.com

http://www.goodwinch.com

http://www.trail-gear.com

oxyjohan
Beroende
Kontakt:

Inlägg av oxyjohan » tis aug 02, 2011 23:18

Marcus skrev:JAg är ju en som vurmar för Suzuki och reagerar lite på att man inte är villig att betala för en Suzuki som tex en LJ70...
:iagree:
TEAM HORRED CUSTOMS

Nesse
Beroende

Inlägg av Nesse » tis aug 02, 2011 23:52

Personligen tycker jag för dom pengarna skall det ju kunna gå å besiktiga utan massa motorbyte och annat strul..
Ifs så körde jag in 410 jag hade med B20 motor och vi pratade om motorbytet men mer blev det inte :D
Så visst kan dom vara värda 30 papp med utrustning..
Räkna efter vad winch och spärr,höjning m,m kostar ..
Bilen är ju värd lite ochså..så är det ju en SUZUKI :D :D
Nesse
Bra gas löser det mesta :-))

Suzuki 410 A-traktor

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » ons aug 03, 2011 0:00

Tja, här kan man ju bara inte låta bli att lägga sig i.
Vad anser den församlade expertisen att en Samurai enl följande är värd.
1998 = insprutningsmotor.
4.800 mil.
3 ägare tot(jag inne på nionde året).
Tyskimport = rullskydd + 3-pkt rullbälten t alla 4 stolar
HT & ny ouppackad ST komplett med ställning.
Metallic/flakesvart originallackering(aldrig svetsat i bilen).
Varken krockad eller bucklig(så när som på några smärre skönhetsmärken).
Garanterat rostfri(alltid förvarad i varmgarage).
Höjd c:a 4".
Calminiutrustad SRCK+Bomerang+DP+KSpacers+ stålspunna bromsslangar.
6.5:1
Lock Right bak("stora").
Khönigstolar inkl stativ som medger höjn/sänkn(c:a 10.000:- hos Sven Falk)
Komradio m sep högt
4 omgångar mycket fina hjul(bl a SS TSL D 32/9½-15")(PEWAG-kedjor)
Div såsom E-ljus f & b, takräcke, sportratt, kompletterat/utbyggt elsystem m m.
Regelbundet tvättad & rostskyddsbehandlad samt bytta alla oljor.
Har kostat mig drygt 135.000:-.

Vad är värdet enligt er?
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

popnit
Forumräv
Kontakt:

Inlägg av popnit » ons aug 03, 2011 8:28

Angående den mittersta bilen så har jag skruvat lite med den.
Är ingen dålig bil och inte mycket rost, om det inte kommit nu!

Medföljer alla hjulen så är det 31" och 33" muddzilla som är i princip nya!
Spärren har jag köpt till honom och det är den "lilla" spärren.
2 winchar, en fram och en bak och kan inte säga om dom kom från jula eller verktygsboden.
4:16 är det på fördelningslådan. Byggd av en 413 och en 410 låda
Om jag inte minns fel så satt det ett Optima batteri i den.

Lite av det jag kom på nu.

Mvh Mattias
http://www.mjsvets.se" onclick="window.open(this.href);return false;
info@mjsvets.se
------------------------
Träsktroll: Såld
Tgb 20 med cheva 350 och TH700r4
38,5x16-16" Mickey Thompson Baja Claw

Tgb 11 -76 Såld
37x14,5-16" Maxxis Creapy Crawler.
Under uppbyggnad...

Kalle LKPG
Forumräv

Inlägg av Kalle LKPG » ons aug 03, 2011 8:37

popnit skrev:Angående den mittersta bilen så har jag skruvat lite med den.
Är ingen dålig bil och inte mycket rost, om det inte kommit nu!

Medföljer alla hjulen så är det 31" och 33" muddzilla som är i princip nya!
Spärren har jag köpt till honom och det är den "lilla" spärren.
2 winchar, en fram och en bak och kan inte säga om dom kom från jula eller verktygsboden.
4:16 är det på fördelningslådan. Byggd av en 413 och en 410 låda
Om jag inte minns fel så satt det ett Optima batteri i den.

Lite av det jag kom på nu.

Mvh Mattias
Jag gick på vad han sa ang rost. Som jag fattade satt det bara en winch som var flyttbar och det följde en uppsättning däck. Antingen 31 el 33". Det behövdes även arbete med bromsar.

Skulle kunna vara spekulant på bilen men inte för 35k vilket jag tycker är för mycket för en obes bil som behöver arbete för att kunna bes.

MVH Kalle
-TGB 13 helkaross
-Saab 9-5 215hp
-Peugeot Expert -05

Kalle LKPG
Forumräv

Inlägg av Kalle LKPG » ons aug 03, 2011 8:56

Kalle LKPG skrev:
Marcus skrev:JAg är ju en som vurmar för Suzuki och reagerar lite på att man inte är villig att betala för en Suzuki som tex en LJ70...

LJ70isar dyker upp hela tiden bilar som är mer eller mindre vrak, buckliga och rostiga, har man tur så sitter det höjningsfjädrar på och turbon uppskruvad och 35or i gott mönster. Dessa ser man priser från 25k och lååångt upp...

Men när det gäller kraftigt modifierade Suzukisar med mycket påplockad utrustning, rostlagade, omlackade och besiktigade så tycker folk att alla som begär över 20k har ockerpriser...

Lite konstigt... ja jag vet alla argument för och emot mitt påstående ovan och dess oriktighet och denna fråga är oändlig. Jag avsåg inte att starta en diskution kring priser på T8, bara i frågasätta den låga värderingen av Suzukisar.

Har ju själv en kraftigt ombyggd, oändligt rastlagad 410 som jag kan tänka mig att sälja men så fort jag hintar åt vilket pris jag skall ha för att den skall få rulla av gården tittar alla på mig som jag är en jubelidiot och troligen har tappat allt förstånd... Men den kostar mig inte mer är 35kr om året där den står, jag har ingen pengapanik och har investerat så mycket timmar på den att jag säljer den inte om jag inte får exakt vad jag vill ha, prutläge noll alltså.
Kanske kommer jag bli en av dom som man klagar och gnäller på om jag väl lägger ut den på Blocket nån gång... :lol:

För några år sedan fanns det en gul Suzuki med 35or i U-hamn som var tillsalu, han vägra pruta och efter några månaders annons på blocket så fick han vad han ville ha, så om vi alla som äger Suzukisar står emot prutningen lite så har vi snart höjt priserna och värdet på våra ögonstenar.

Hra förövrigt inte tittat på annonserna som är länkade så jag vet inget om dom.
Kan delvis hålla med dig. Det är dåligt betalt för grejer och arbete. Dock vet jag ju vad jag fått betalt när jag sålt Suzuklsar tidigare o de har med varit ombyggda och påkostade o jag hade svårt att sälja dem för strax över 10 000kr.
Den ena fullt fungerande 410 axelvänd, 4:16 stenkryp, 33", tank på flak, stora hjulhus bak, godkänd bur, aga-diff. ej bes men borde ha gått igenom en bes om man satt dit positionsljus. Inte utställningsskick men ok och ej speciellt rostig. Pris strax över 10 000kr o det va kärvt att sälja...
Den andra kraftigt ombyggd med spiraler runtom, b23, bw55, utvändig bur, ett monster att gå fram, doch riktigt häckig gick för 9500 med enbart transporthjul.
Därför är ja väldigt tveksam till att betala 35 000kr för en bil som inte är så speciellt mycket bättre och dessutom saknar en bur.

Men jag är helt klart på att ge ett försöka att styra marknaden. Efter att jag köpt en till Suzuki:D

MVH Kalle
-TGB 13 helkaross
-Saab 9-5 215hp
-Peugeot Expert -05

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » ons aug 03, 2011 9:13

Egentligen finns det bara 2(tror jag) svar på rubriken till tråden.
1 Marknaden bestämmer priset.
2 man får vad man betalar för(förhoppningsvis).

B t w så är väl minst halva nöjet att bygga bilen.
Att utgå från en försiktigt körd lågmilare med känd historia.
Men å andra sidan blir mina bilar aldrig färdigbyggda = finns alltid mera godis att inhandla och montera.
Annars är min åsikt att dom bästa och mest driftsäkra bilarna är Suzuki Samurai och Citroen 2CV.
Dom spelar i varsin division(heter det inte så på spåttspråk), men kompletterar varandra.
Båda rätt dimensionerade jämfört med konkurrenterna i resp klass( törs inte säga vilka dom är för att inte riskera att bli utesluten ur JCS, WJK och SLRK :rodnar: )

Ursäkta ot.
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

Skriv svar