th700 låda hjälp!!!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
th700 låda hjälp!!!
hej. behöver lite hjälp. har en chevrolet silverado med 350 å 700 låda dock har lådan rasat. och har nämligen fått tag i en beg låda från en diesel och undrar om det går att använda turbinen på min? eller om någon form av utväxling blir helt fel då eller?
så frågan vilken turbin från diesel eller bensin?
tror nämligen min turbin är full i spån..går den att typ tömma rengöra på ngt vis?
är det något annat man ska tänka på?
så frågan vilken turbin från diesel eller bensin?
tror nämligen min turbin är full i spån..går den att typ tömma rengöra på ngt vis?
är det något annat man ska tänka på?
Man skall inte byta turbin mellen diesel och bensin motorer.
Misstänker du att du har spån i turbinen så skall den skrotas då det antagligen är den som har ställt till det i orginallådan.
Misstänker du att du har spån i turbinen så skall den skrotas då det antagligen är den som har ställt till det i orginallådan.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
SKa jag vara ärlig så har jag inte hört talas om att det skall fungera med en avsjöljning. Så mitt snåltips är att skaffa en ny turbin.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
För att få rent en turbin så måste den öppnas o då krävs det bland annat svarv, eller nja inte för att öppna den men för att man ska kunna svetsa ihop den till nåt användbart igen...
Lådorna skiljer sig dels på turbinens stallspeed, men även lite andra prylar som sköter växlingspunkterna. Kan inte så mkt om det där men en diesellåda bakom en bensinmotor kommer ge växlingar på för låga varv. Det går, men det är inte rätt
Har du tänkt ha kvar bilen länge, så renovera lådan du har så behöver du inte tänka på lådras nån mer gång.
Lådorna skiljer sig dels på turbinens stallspeed, men även lite andra prylar som sköter växlingspunkterna. Kan inte så mkt om det där men en diesellåda bakom en bensinmotor kommer ge växlingar på för låga varv. Det går, men det är inte rätt

Har du tänkt ha kvar bilen länge, så renovera lådan du har så behöver du inte tänka på lådras nån mer gång.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
det går att tvätta ur en turbin om man borrar fyra hål typ 8mm och häller i diesel/bensin evl avfettning och låter det dra över natten och sköljer o tömmer tills de som kommer ut e rent o sedan svetsa igen hålen igen o hålen är ju för o drenera turbinen så klart du han even sätta ett grovt soppa filter på slangen ut te oljekylet mvh
lift your truck fat chicks can´t jump!
Re: th700 låda hjälp!!!
givetvis går det att rengöra turbinen .... men det är rätt mycket jobb med det, stora problemet med det är om turbinen släpper kol från bränd olja (blir en rackarns massa filter/oljebyten på lådan innan den är ren).
skillnaden mellan diesel och bensinlådorna är inte så stora, normalt bara turbinen som skiljer dessa åt men om du skulle ha otur så kan du få en låda med annan "guvenör" (som du enkelt kan byta med lådan i bilen).
/ojje
skillnaden mellan diesel och bensinlådorna är inte så stora, normalt bara turbinen som skiljer dessa åt men om du skulle ha otur så kan du få en låda med annan "guvenör" (som du enkelt kan byta med lådan i bilen).
/ojje