Vi börjar väll lite då om vad denna tråd kommer att handla om.
Jag köpte min första bil ett halvår innan jag fyllde 18 och hade redan då bestämt mig att jag inte ville han nån "kundvagn" (golf eller liknande) att åka i, jag skulle ha en rejäl bil.
Det blev en mazda pickup en B2500 årsmodell -97 den ägaren hade då bytt flak till ett av -01 årsmodell nylackat och fint.

Första året jag hade den hände inte mycket, starta den bara lite ibland över vintern tills jag tog körkortet i maj -10 så det året åkte jag mest runt på några slitna däck jag fick med, satte på lite lysen och nån bra låda på flaket.
Så när jag halkat runt halva vintern bestämde jag mig för att köpa nya lite grövre däck, så det fick bli kumho kl71 inga större men endå. och strax därefter
skaffades en winch med syntetlina på.

gamla däck

nya däck
Sen skar motorn så en till reservdelsbil med trasig låda köptes och motorn byttes.

och under hela tiden så har ramen bara blivit sämre och sämre och jag har lagat och lappat så tilslut tröttnade jag för det fanns inget att svetsa i.
Så jag började rensa den andra bilen ram-ren och har nu kommit så pass att jag har blästrat och förstärkt och målat själva ramen.

mer bilder kommer.
Mvh Martin