Här står den lastad och klar för hemfärd. Som synes en ruskigt fin kapellvalp med extremt lite rost på. den man ser på trösklarna är faktiskt enda rosten på den. Och den ska jag sätta kapen i

Väl hemma började ombyggnationen till PU-valp. Kapell och ställning åkte all världens väg och jobbet med att anpassa den till min volymiösa kropp påbörjades. Jag sitter som en havande groda i skitande ställning i en original-valp! Så att hytten skulle förlängas med 15 cm så sätena kunde flyttas bak var redan bestämt långt innan vi möttes, (valpen o jag)
Här ser ni hur jag flyttade bak fråmre delan av "dalen" för att behålla originalutseendet.

Samtidigt förlängdes hjulhuset och en ny bakre vägg byggdes.

Klart!

Samtidigt fixade jag nya bakljus, då originallysena lämnar en hel del att önska då det gäller trafiksäkerhet.

Blev rätt snyggt tycker jag- notera stötfångaren, skuren ur en 100 mm:s plåt för att få lite extravikt på bakaxeln.

Blästrade och nylackade fälgar- med splitt nya däck på.......

Och sedan fick jag smak på att köra i terrängen och då stannade ombyggnationen av så fort bågen kom på plats.

Det kommer mera bilder efterhand. Men dessa bilder är rätt gamla nu och mycket har hänt efter det och det får ni läsa om vartefter....
SKREV OBELIX