Problem med automatlådan på Grand -95

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

rmskog
Användare

Problem med automatlådan på Grand -95

Inlägg av rmskog » tis aug 07, 2012 22:48

Någon som vet va det kan vara för fel? Det går att växla manuellt mellan 1:an i 2:an men den går aldrig upp högre än 2:an även i D läget. Jag ha bytt olja i filter men hjälpte tyvärr inte. Läste nåt om att det sitter en hydrauliskt styrd låda i min bil o om så är fallet borde den ju växla upp när trycket ökar. Finns det ändå en styrenhet någon stans som kan ha ballat ur? Är lådan 3 växlad med overdrive/lockup? Finns det några säkringar som har med lådan att göra??
Tacksam för svar..
Team VäHåLa Blå

Grand cherokee
Range Rover
Suzuki med rover V8
cheva impala -63
Buick Elektra -68
Cheva Silverado 2500 Duramaxdiesel -04

andersxj
Nybörjare

Re: Problem med automatlådan på Grand -95

Inlägg av andersxj » ons aug 08, 2012 22:06

rmskog skrev:Någon som vet va det kan vara för fel? Det går att växla manuellt mellan 1:an i 2:an men den går aldrig upp högre än 2:an även i D läget. Jag ha bytt olja i filter men hjälpte tyvärr inte. Läste nåt om att det sitter en hydrauliskt styrd låda i min bil o om så är fallet borde den ju växla upp när trycket ökar. Finns det ändå en styrenhet någon stans som kan ha ballat ur? Är lådan 3 växlad med overdrive/lockup? Finns det några säkringar som har med lådan att göra??
Tacksam för svar..
Det finns flera alternativ till varför din låda inte växlar upp. Nu vet jag inte vilken låda du har, men alla automatväxellådor är styrda av oljetryck och med eller utan elektronik. Hur såg oljan ut när du bytte? Kom felet plötsligt? Jag gissar på ett inre läckage. OBS! Bara en gissning. Ge mig växellådstyp och år så kan jag ge dig mer fakta.

rmskog
Användare

Inlägg av rmskog » ons aug 08, 2012 22:18

Bilen är en Grand Cherokee -95
Tror lådan ska heta - 46RH
Finns det nån styrenhet o va sitter den isåfall.. Men det skumma är ju att den växlar upp från 1:an till 2:an men inte mer..
Oljan o filtret var i behov av byte kan man säga.. =) men tycker att det borde börjat krångla lite innan om det hade haft med oljan att göra men den ha gått helt problem fritt tills den la av tvärt..
Team VäHåLa Blå

Grand cherokee
Range Rover
Suzuki med rover V8
cheva impala -63
Buick Elektra -68
Cheva Silverado 2500 Duramaxdiesel -04

andersxj
Nybörjare

Inlägg av andersxj » ons aug 08, 2012 23:20

rmskog skrev:Bilen är en Grand Cherokee -95
Tror lådan ska heta - 46RH
Finns det nån styrenhet o va sitter den isåfall.. Men det skumma är ju att den växlar upp från 1:an till 2:an men inte mer..
Oljan o filtret var i behov av byte kan man säga.. =) men tycker att det borde börjat krångla lite innan om det hade haft med oljan att göra men den ha gått helt problem fritt tills den la av tvärt..
Här har du lite mer fakta om din växellåda. http://www.jeepforum.com/forum/f13/3rd- ... y-1312338/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lycka till.

Skriv svar