Någon som vet va det kan vara för fel? Det går att växla manuellt mellan 1:an i 2:an men den går aldrig upp högre än 2:an även i D läget. Jag ha bytt olja i filter men hjälpte tyvärr inte. Läste nåt om att det sitter en hydrauliskt styrd låda i min bil o om så är fallet borde den ju växla upp när trycket ökar. Finns det ändå en styrenhet någon stans som kan ha ballat ur? Är lådan 3 växlad med overdrive/lockup? Finns det några säkringar som har med lådan att göra??
Tacksam för svar..
Problem med automatlådan på Grand -95
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Problem med automatlådan på Grand -95
Team VäHåLa Blå
Grand cherokee
Range Rover
Suzuki med rover V8
cheva impala -63
Buick Elektra -68
Cheva Silverado 2500 Duramaxdiesel -04
Grand cherokee
Range Rover
Suzuki med rover V8
cheva impala -63
Buick Elektra -68
Re: Problem med automatlådan på Grand -95
Det finns flera alternativ till varför din låda inte växlar upp. Nu vet jag inte vilken låda du har, men alla automatväxellådor är styrda av oljetryck och med eller utan elektronik. Hur såg oljan ut när du bytte? Kom felet plötsligt? Jag gissar på ett inre läckage. OBS! Bara en gissning. Ge mig växellådstyp och år så kan jag ge dig mer fakta.rmskog skrev:Någon som vet va det kan vara för fel? Det går att växla manuellt mellan 1:an i 2:an men den går aldrig upp högre än 2:an även i D läget. Jag ha bytt olja i filter men hjälpte tyvärr inte. Läste nåt om att det sitter en hydrauliskt styrd låda i min bil o om så är fallet borde den ju växla upp när trycket ökar. Finns det ändå en styrenhet någon stans som kan ha ballat ur? Är lådan 3 växlad med overdrive/lockup? Finns det några säkringar som har med lådan att göra??
Tacksam för svar..
Bilen är en Grand Cherokee -95
Tror lådan ska heta - 46RH
Finns det nån styrenhet o va sitter den isåfall.. Men det skumma är ju att den växlar upp från 1:an till 2:an men inte mer..
Oljan o filtret var i behov av byte kan man säga.. =) men tycker att det borde börjat krångla lite innan om det hade haft med oljan att göra men den ha gått helt problem fritt tills den la av tvärt..
Finns det nån styrenhet o va sitter den isåfall.. Men det skumma är ju att den växlar upp från 1:an till 2:an men inte mer..
Oljan o filtret var i behov av byte kan man säga.. =) men tycker att det borde börjat krångla lite innan om det hade haft med oljan att göra men den ha gått helt problem fritt tills den la av tvärt..
Team VäHåLa Blå
Grand cherokee
Range Rover
Suzuki med rover V8
cheva impala -63
Buick Elektra -68
Grand cherokee
Range Rover
Suzuki med rover V8
cheva impala -63
Buick Elektra -68
Här har du lite mer fakta om din växellåda. http://www.jeepforum.com/forum/f13/3rd- ... y-1312338/" onclick="window.open(this.href);return false;rmskog skrev:Bilen är en Grand Cherokee -95
Lycka till.