Japan-pickuper: Allmänt slöa framförallt dom med automat, chefens l200 typ -07 eller nåt sånt med automat o 115hk dieselmotorn e nog 0-100km/h på 20 minuter typ o då ska man inte tala om hur slö den blir med en 750kg kärra efter

Den har även vart en del motorproblem med och den har gått runt 13000mil...
Vad jag har förstått så är toyota hilux helt klart bland dom bästa japanska pickuperna men det är också väldigt slö motor och ingen automat.
Fördelen med dom japanska är att dom går billigare så länge man inte drar nånting efter dom.
Jag föredrar cheva, dom gamla pickuperna med 6,5l turbodiesel borde finnas en del i din prisklass (jag har en nyare med duramaxdiesel och den är verkligen att föredra men inte i närheten av vad du har räknat med för pris)
Dom är betydligt stryktåligare om man verkligen ska använda dom och motormässigt går de inte o jämföra dom med en japansk pickup. Dom är även lite stötigare i fjädringen på dåliga vägar men det beror på att dom är byggda för att användas och håller för de, kör man en japansk med typ 500kg konstant på flaket så går den på infjädringsstoppen efter något år....
När det gäller komfort inuti bilen så märks det att amerikaner anpassar bilarna efter att åka hela dagarna utan att man ska få ont överallt...
Enda nackdelen jag ser med en amerikansk bil är att iaf dieslarna drar nån dl mer per mil men drar man mycke kärra så märks de nog ingen större skillnad på förbrukningen.
Witara Xxl med toyotaaxlar med arb-spärrar, Astra GSI 16v, stenkryparlåda, Warn 8274 och 16/38,5x15 Super swamper tsl.
Opel Calibra turbo 4x4.
Chevrolet silverado duramax 02- 6" superlifthöjning, 35" däck o vinch.
Chevrolet blazer -76 Helcab