Oops, winchen sprack...

Allmän diskussion om allt som har med offroad, 4x4 och terrängbilar att göra.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Victor
Beroende

Oops, winchen sprack...

Inlägg av Victor » sön okt 07, 2012 18:39

Råkade få lite för mycke lina vid en snedvinschning idag på ena sidan rullen, så stagen som går över trådrullen trycktes ut och således drog sönder godset dom sitter i...
Min fråga, är dessa något vitalt, eller klarar sig vinschen bra utan dessa om man skulle ta bort helt?
Vinschen i fråga är en Warn M8000...

Är alltså dessa 2 kromade stag som går från växelhus till motor, godset som dom sitter i är kört på motorsidan...
Bild
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

Voltaren
Hemmastadd

Re: Oops, winchen sprack...

Inlägg av Voltaren » sön okt 07, 2012 18:47

Dom behöver sitta där annars spricker det mer när man vinchar hårt.

Roger Patrol
Guru

Inlägg av Roger Patrol » sön okt 07, 2012 21:47

spräckte min oxå :cry:
ny del fanns på Rindab för ca 1000kr
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;

Victor
Beroende

Inlägg av Victor » mån okt 08, 2012 18:26

:? Då lär jag nog ta och kolla på det innan nästa omgång... Kanske kan gå att svetsa för den med rätt grejer...
"Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"

Toyotan

Voltaren
Hemmastadd

Inlägg av Voltaren » mån okt 08, 2012 19:08

Victor skrev::? Då lär jag nog ta och kolla på det innan nästa omgång... Kanske kan gå att svetsa för den med rätt grejer...
Inte svets bart material

Skriv svar