beslutsångest med plusmeny! !
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
beslutsångest med plusmeny! !
Jag har ett stort bekymmer, jag har gått och blivit kär i en annan.
Jag har min sugga som behöver omvårdnad men jag har fått upp ögonen för en lj70 som är höjd med 35or och vinch mm.
Jag känner att jag varken har tid eller pengar just nu att bygga färdigt suggan, jag är sugen på en bil som är körklar men för att jag ska kunna finansiera en lj70 så måste jag tyvärr sälja suggan.
Då är frågan om jag är dum i skallen om jag säljer suggan. Tänk om jag kommer ånga mig? Det är ju inte så lätt att köpa en ny då. Suget efter att få sprätta dynga är stort så jag har svårt att tänka smart.
Hur hade ni gjort?
Mvh.
Jag har min sugga som behöver omvårdnad men jag har fått upp ögonen för en lj70 som är höjd med 35or och vinch mm.
Jag känner att jag varken har tid eller pengar just nu att bygga färdigt suggan, jag är sugen på en bil som är körklar men för att jag ska kunna finansiera en lj70 så måste jag tyvärr sälja suggan.
Då är frågan om jag är dum i skallen om jag säljer suggan. Tänk om jag kommer ånga mig? Det är ju inte så lätt att köpa en ny då. Suget efter att få sprätta dynga är stort så jag har svårt att tänka smart.
Hur hade ni gjort?
Mvh.
Lite snett är också rakt, det är inte hälften så noga bara det blir dubbelt så bra.
Re: beslutsångest med plusmeny! !
Suggan har betydligt snyggare former men lj70 är bättre
i skogen. Men jag skulle bygga färdigt Suggan för är coolare.
i skogen. Men jag skulle bygga färdigt Suggan för är coolare.
It's not that I'm so smart, it's just that I stay with problems longer.
Albert Einstein
Suzuki 419 höjd 6" & 33" TSL
Volvo 940 GL
Volvo 164
Trollhättemoped
Albert Einstein
Suzuki 419 höjd 6" & 33" TSL
Volvo 940 GL
Volvo 164
Trollhättemoped
Ja visst är suggan coolare, för mig är den oslagbar men om jag ska bygga färdigt den så kommer det kosta en hel del och för tillfället står jag med ganska minimal inkomst då min sambo är mammaledig. Nu känns allt komplicerat och suget att köra gör mig galen
ett av dem svåraste valen jag stått med 

Lite snett är också rakt, det är inte hälften så noga bara det blir dubbelt så bra.
Då skulle jag köpt en sukijuck i orginalutförande.
Billig i inköp och inte så rolig att du glömmer suggan.
Billig i inköp och inte så rolig att du glömmer suggan.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499
viewtopic.php?t=14499
Ja! *host* *harkel*... Nu är ju "suggan"... eller som vi säger i krigsmakten Raptgb 915, nu var ju den en del av försvaret av fosterlandet så den bör väl återställas så den kan fullfölja sin plikt som ledningsfordon i någon obskyr infanteribrigad... Återställ, och vårda ömt
Skit i ris kokaren

Skit i ris kokaren

Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
-
- Guru
det är bara du å i viss mån damen som kan bestämma.
jag annonserade ut min mycket speciella usa bil,blev genast påhoppad att jag var en idiot för att bilen skulle lämna sverige å det var ju synd att en udda usa bil lämnar landet, javisst! men jag hade varken råd eller lust att ha en bil som jag hade kört 24 mil på 2år med
så...sälj å köp nått användbart om du tycker det känns bra
jag annonserade ut min mycket speciella usa bil,blev genast påhoppad att jag var en idiot för att bilen skulle lämna sverige å det var ju synd att en udda usa bil lämnar landet, javisst! men jag hade varken råd eller lust att ha en bil som jag hade kört 24 mil på 2år med
så...sälj å köp nått användbart om du tycker det känns bra
finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
viewtopic.php?f=15&t=20630&hilit=patrol+igen" onclick="window.open(this.href);return false;
Om den lämnar "Svedala" eller inte struntar jag i... Men det är viktigare att denna är original. Jag tror inte tyskarna ojjar sig över om en Kübelwagen från -43 lämnar Tyskland eller inte, huvudsaken är väl att ett unikt fordon är original... Nes Pas?
Jag försöker bara hjälpa säljaren att inse att han har ett fint fordon som han vill sälja, och att han kan få betyyyyydligt mer om han vänder sig till andra kretsar och påpekar originaliteten hos hans fordon, och inte att den kan konverteras till 600 miljoner hästar som kan skyffla dynga.
Det finns andra fordon till detta
Jag försöker bara hjälpa säljaren att inse att han har ett fint fordon som han vill sälja, och att han kan få betyyyyydligt mer om han vänder sig till andra kretsar och påpekar originaliteten hos hans fordon, och inte att den kan konverteras till 600 miljoner hästar som kan skyffla dynga.

Nu har inte TS tid eller pengar att färdigställa detta kulturarv, men om han beslutar sig för att sälja denna så kan nästa kulturvårdare kanske ha råd och tid att göra detta och på så vis förhindra att den dör projektdödenSdkfz251 skrev:Om den lämnar "Svedala" eller inte struntar jag i... Men det är viktigare att denna är original. Jag tror inte tyskarna ojjar sig över om en Kübelwagen från -43 lämnar Tyskland eller inte, huvudsaken är väl att ett unikt fordon är original... Nes Pas?
Jag försöker bara hjälpa säljaren att inse att han har ett fint fordon som han vill sälja, och att han kan få betyyyyydligt mer om han vänder sig till andra kretsar och påpekar originaliteten hos hans fordon, och inte att den kan konverteras till 600 miljoner hästar som kan skyffla dynga.![]()

Suzuki sj 413, soon to be A-traktor!
Tjena, det är verkligen delade meningar om vad man "bör" göra med bilen. Nu har jag i helgen bestämt mig för att fortsätta konverteringen till td40. Jag vet att många vill sätta kniven i min rygg när jag väljer att inte göra bilen original igen. Men en sugga med en Volvo dieselmotor känns endå som ett okey val, allt annat ska jag försöka hålla hyfsat original. Även fall det kommer ta tid innan jag har en maskin som erövrar skogen så kommer jag förhoppningsvis kunna få den rullande i vinter så jag kan sprätta i ett surhål nästa säsong. En japse hade säkert varit lika rolig att köra med men eftersom suggan är ovanlig så är ju det halva grejen med att ha den kvar 

-
- Guru
min åsikt är att den är din och du gör vad du vill med din bilTofftin skrev:Tjena, det är verkligen delade meningar om vad man "bör" göra med bilen. Nu har jag i helgen bestämt mig för att fortsätta konverteringen till td40. Jag vet att många vill sätta kniven i min rygg när jag väljer att inte göra bilen original igen. Men en sugga med en Volvo dieselmotor känns endå som ett okey val, allt annat ska jag försöka hålla hyfsat original. Även fall det kommer ta tid innan jag har en maskin som erövrar skogen så kommer jag förhoppningsvis kunna få den rullande i vinter så jag kan sprätta i ett surhål nästa säsong. En japse hade säkert varit lika rolig att köra med men eftersom suggan är ovanlig så är ju det halva grejen med att ha den kvar

finns lite film på youtub http://www.youtube.com/user/rogeratf?feature=watch" onclick="window.open(this.href);return false;
Patrolen
Patrolen
Tofftin skrev:Tjena, det är verkligen delade meningar om vad man "bör" göra med bilen. Nu har jag i helgen bestämt mig för att fortsätta konverteringen till td40. Jag vet att många vill sätta kniven i min rygg när jag väljer att inte göra bilen original igen. Men en sugga med en Volvo dieselmotor känns endå som ett okey val, allt annat ska jag försöka hålla hyfsat original. Även fall det kommer ta tid innan jag har en maskin som erövrar skogen så kommer jag förhoppningsvis kunna få den rullande i vinter så jag kan sprätta i ett surhål nästa säsong. En japse hade säkert varit lika rolig att köra med men eftersom suggan är ovanlig så är ju det halva grejen med att ha den kvar
Jag får säga att jag lider med dig... Jag har själv gjort dylika inpulsköp (men mitt var nog mer impuls än ditt, som nog var mer genomtänkt... du är nog en klyftigare person än mig

Jag hade gjort så här....
Om jag förstår dig rätt, så är du mer för 4x4 ute i skogen än 4x4 original/klä sig i uniform/leka krig/mm mm... Har jag rätt?
Om jag har rätt så är du och jag av samma kaliber, och gjort samma "blunder"... dvs köpte ett unikt "nästan" originalfordon... (i mitt fall en Willys MB).
Sälj Suggan till den som betalar bäst, även om det är utomlands. Tänk på att du kan får mutcho dollares för en TP21 Sugga i Tyskland eller England... ja upp mot 100.000:- Svenska kan du nog knota ihop max 30.000 eller något sådant (ren gissning). Gör därför inget förhastat, du kan lätt få en maxad Toyota för de slantar du kan få in vid försäljning av din sugga. Vill du ha cash så sälj utomlands... Du bor ju nära kontinenten ->Höganäs

Nu tillhör jag de som gärna ser original suggor, men ta inte allt bokstavligt... vi är alla vänner i busken. Jag tycker du har en otroligt trevlig kärra (sett bilderna)... och den har otrolig potential. Den är i precis rätt stuk för en framtida spekulant från utlandet. Du sitter på en liten (2-ton +) guldklimp, som om du förvaltar det väl... kan ge dig en rätt full börs

Prova en annons här... Du kan nog lagga ett pris på 7500 Euro ONO (Or Near Offer) på din bil

http://www.milweb.net/dealers.php?catID=4" onclick="window.open(this.href);return false;
Acceptera inga bud under 7000 Euro As is, det tillverkades under 1000 suggor så den är unik.
Denna var till salu i USA för $23.000
http://bringatrailer.com/2010/02/05/bat ... radio-car/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ytterligare en i USA som inte varit igång på 20 år... pris $10.000
http://bringatrailer.com/2010/03/31/che ... lvo-sugga/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sugga i England... Såld för £12.000 (riktpris £9-15.000 för fin körbar bil, det blir väl runt 12-17.000 Euro)
http://www.classiccarsforsale.co.uk/cla ... p21-sugga/" onclick="window.open(this.href);return false;
En till i England för £7000, vilket väl bör bli runt 8-9.000 Euro, eller nått.
http://www.carandclassic.co.uk/car/C30699" onclick="window.open(this.href);return false;
PS. Min kniv är en smörkniv, och är gjord av gummi DS

Fira jul, avvakta med konveretiring till TD40, släng in en annons på miliweb... och håva in slantarna

Tack för ett otroligt bra svar, ja impulsköp får jag nog kalla det hehe. Ja mycket riktigt så är jag intresserad av en bil som jag kan valla träden med i skogen
det blir lite fel med suggan. Detta med att sälja är en jobbig bit då jag vet att detta verkligen är ett bra objekt och att modellen är exklusiv. Svenska folket verkar ha det lite knapert med pengar för dem flesta verkar tro att bilen ska bli deras för runt 20k. Jag har en tysk som ska komma och titta på bilen som kanske kan ge ett bra bud men jag ska absolut kolla möjligheten på Millweb.net.

Tror knappast du kan få över 30.000:- Sverige, om ens det... Men jag tror "Tysken" nog skulle kunna punga upp runt 5-6000 Euro för din bil, tyskarna är tokiga i Suggor... och de växer inte på träd.
Så får du ett erbjudande på 6000 Euro eller över så hade jag nog tagit det budet, det blir ju trots allt ca 50.000:- svenska riksdaler. Du vet ju själv vad du gett för bilen och då är det lätt för dig att sätta en nedre maxgräns. Tänk på att utländska köpare inte har samma koll på svenska begagnat marknaden för terrängbilar... så du behöver inte vara orolig att du lägger ditt pris för högt.
Så får du ett erbjudande på 6000 Euro eller över så hade jag nog tagit det budet, det blir ju trots allt ca 50.000:- svenska riksdaler. Du vet ju själv vad du gett för bilen och då är det lätt för dig att sätta en nedre maxgräns. Tänk på att utländska köpare inte har samma koll på svenska begagnat marknaden för terrängbilar... så du behöver inte vara orolig att du lägger ditt pris för högt.
Håller med: Sdkfz251, sälj den utomlands och håva in stålar! sen kan du ju behålla td40in och slänga ner i något annat, när det inte är mammaledighet osv så kassan är bättre?? (Unimog?)
Dä får du även ett ballt åk så småningom;)
Så kan du ju köpa en Lj70 direkt när du sålt suggan och suga på td40in tills ekonomin passar för ett rejält åk.
Min tanke i dramat iaf..

Dä får du även ett ballt åk så småningom;)
Så kan du ju köpa en Lj70 direkt när du sålt suggan och suga på td40in tills ekonomin passar för ett rejält åk.
Min tanke i dramat iaf..
http://www.YPMB.se
Skärgårdsnära event och tjänster
Skärgårdsnära event och tjänster
Såg din annons på blocket... Vad jag kunde se så är det en bra annons, inget pris angivet och det är toppen... Du har all trumf på hand då din är den enda på blocket vad jag kan se. Det är klart säljarens marknad på Volvo TP21... Såg en Startjeep också, den låg på 28.000:- och TL11/12 ligger alltid minst 30% under i värde mot en Volvo Sugga.
Lycka till med "Grossdeutchland"
Lycka till med "Grossdeutchland"