höja en jeep cj7
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
höja en jeep cj7
hej!
inskaffade mig en jeep cj7 förra året, åkte på några träffar och insåg att markfrigången var för dålig,
så nu tänkte ja höja den å då är frågan, riktig höjningsats, tyskhöjning el bonna höjning va rekomenderas??
inskaffade mig en jeep cj7 förra året, åkte på några träffar och insåg att markfrigången var för dålig,
så nu tänkte ja höja den å då är frågan, riktig höjningsats, tyskhöjning el bonna höjning va rekomenderas??
Re: höja en jeep cj7
Mina åsikter i ärendet....
Bonnahöjning... Höjer förvisso men hållbarheten kan oftast inte garanteras + att vid en eventuell försäljning så kan köpare tycka att det sänker värdet betydligt med "bonnahöjning". (Bonnahöjning är in min värld inte ens med i beräkningarna, jag kör då hällre original).
Tyskhöjning... Ser ball ut men oftast är prestanda samma som original, oftast är det skyhöga shacklar fram och bak vilket gör bilen lite vingling.
Höjningssats... Enda vettiga alternativet som jag ser det...
Mina fem öre.
//Sdkfz251
Bonnahöjning... Höjer förvisso men hållbarheten kan oftast inte garanteras + att vid en eventuell försäljning så kan köpare tycka att det sänker värdet betydligt med "bonnahöjning". (Bonnahöjning är in min värld inte ens med i beräkningarna, jag kör då hällre original).
Tyskhöjning... Ser ball ut men oftast är prestanda samma som original, oftast är det skyhöga shacklar fram och bak vilket gör bilen lite vingling.
Mina fem öre.
//Sdkfz251
Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Har startat en "Spinnofftråd" till denna i tekniktråden...
SKREV OBELIX
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
okej tack låter som ja ska satsa på höjningssats:) har du något bra tips på vart man får tag i det?Sdkfz251 skrev:Mina åsikter i ärendet....
Mina fem öre.
//Sdkfz251
okej , kanske lite trög men va ä spinnofftråd?? heheOBELIX skrev:Har startat en "Spinnofftråd" till denna i tekniktråden...
SKREV OBELIX
I stället för att förstöra din tråd med en fråga som inte direkt har med din tråd att göra- men ändå berör ämnet så startade jag en ny tråd.
SKREV OBELIX
SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a
OBELIX skrev:I stället för att förstöra din tråd med en fråga som inte direkt har med din tråd att göra- men ändå berör ämnet så startade jag en ny tråd.
SKREV OBELIX
okej då är ja med, å de gör du helt rätt i:D