God kväll! Är riktigt sugen på en 4x4 pickis. Lutar mycket åt en hilux, allt från 00-07, det pengarna räcker till. Men jag undrar vad jag har för andra likvärdiga alternativ. Hur är king caben? Hört mycket om havererade motorer. Hilux verkar inte helt lätta att hitta som inte är någon gammal firmabil och vad jag vet behandlar man en firmabil lite annorlunda än sin egen pärla.
Säg att jag har cirka 150000, vad skulle ni rekommendera? Vill ha en erkänt pålitlig, driftsäker bil med flak och fyrhjulsdrift helt enkelt.
Köpråd?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Köpråd?
Har Gamla Hilux och king cab som firmabilar och de är bägge väldigt tåliga, de dåliga motorerna på navara var väll -02 till -04 eller liknande så dom flesta är har nog bytt lager eller rasat vi det här laget.
L200 kör jag i skogen och är faktiskt väldigt imponerade över dess hållbarhet och framkomlighet.
Har kört den i ca 7500 mil nu och inga fel alls förutom slitna bussningar till krängningshämmaren och några egenskapade fel.
Det är en -06:a med gamla karossen.
Men ska man gå på hållbarhet och driftsäkerhet så skulle jag nog välja Hilux alla dagar, av alla pickisar jag testat så är det den som alltid startar och aldrig rasar.
L200 kör jag i skogen och är faktiskt väldigt imponerade över dess hållbarhet och framkomlighet.
Har kört den i ca 7500 mil nu och inga fel alls förutom slitna bussningar till krängningshämmaren och några egenskapade fel.
Det är en -06:a med gamla karossen.
Men ska man gå på hållbarhet och driftsäkerhet så skulle jag nog välja Hilux alla dagar, av alla pickisar jag testat så är det den som alltid startar och aldrig rasar.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı
Dåliga motorer var -02 till -06 på Nissan men tror även att det gäller övriga Japan pickisarDanne skrev:Har Gamla Hilux och king cab som firmabilar och de är bägge väldigt tåliga, de dåliga motorerna på navara var väll -02 till -04 eller liknande så dom flesta är har nog bytt lager eller rasat vi det här laget.
Alltså Köpa tom -01 eller from -07 som gäller

Tycker att navaras problem borde blivit fixade vid det här laget och L200 motorerna rasat mest om man kör hårt med dom.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16