Jag har tidigare uteslutande åkt amerikanskt, som Jeep och Cheva vilket ju har fungerat ypperligt.
Men men, japanska bilar ska ju vara så fantastiskt bra har man hört, så det blev affär på en superfin och fullservad Mitsubishi Pajero sport hos Nils Johansson bil AB i Kumla / Hallsberg.
Redan på vägen hem märkte jag att ABS lampan tändes ibland, och lampan för fyrhjulsdriften började blinka efter att jag provat den lite. Hmm,,
Något senare växlade plötsligt bilfan stenhårt ner från fyran till trean och neutrallampan började blinka.

Efter kontakt med bilfirman bokade de tid för felsökning hos närmaste möjliga Mitsubishiverkstad.
Där jobbade de med bilen i en vecka utan att hitta något konkret fel. de var tvärsäkra på att det måste vara ett elektriskt fel eftersom dessa automater skulle vara "i princip oförstörbara"
Jag fick hem bilen igen och ringde handlaren jag köpt bilen av igen.
Han kom hem till mig i Strängnäs från Kumla med biltransportbil och ställde av en lånebil till mig och tog sedan Pajeron till Mitsubishi i Kumla.
Detta var i början på November förra året...
Först nu i slutet på Januari fick jag tillbaka Pajeron.

Bytt växellåda, bytt ABS-sensor, bytta hastighetsgivare på automaten samt alla vacumslangar till fyrhjulsdriften bytta.
Och jag har under tiden jäst runt i en fri Mazda 6.
Ibland lönar det sig nog att köpa bil på firma.

Hoppas på bättre tur i fortsättningen så att jag återigen kan terrorisera Wältmeister och Ullmenkott med fastkörningar i Sandlycke.
Leta efter nedanstående.