Hej har plockat bort min defekta shiftmotor från f-lådan på min explorer.
Kört ett bra tag med den borta nu.Kan det hända något med den borta?att växeln hoppar ur vid drift eller?Vridit in 4wd manuellt.Funderar på att bygga om reglaget genom att svetsa på axeln som kommer ur f-lådan en förlängning.Sätta en kula på den axeln och ett drag och skjut reglage!!Borde funka tror jag,och då slipper man problemet med trilskande shift motorer
Köra med shiftmotorn borta?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Re: Köra med shiftmotorn borta?
Känner du distinkta lägen när du vrider för hand på axeln?
i så fall är det nog bara att köra, och att bygga eget länkage tycker jag låter vettigt
Hojta till om du hittar lämpliga kulleder o stag, för jag kommer nog också att behöva bygga länkage till en låda framöver.
i så fall är det nog bara att köra, och att bygga eget länkage tycker jag låter vettigt

Hojta till om du hittar lämpliga kulleder o stag, för jag kommer nog också att behöva bygga länkage till en låda framöver.

Re: Köra med shiftmotorn borta?
Yes jag har lägen på lådan för 2H och 4H samt 4L,så jag tror inte att det ska kunna hoppa ur läget?Kört x antal mil nu och inte haft några problem,men man vet ju inte!.Ska klura ut nån konstruktion för reglagen så återkommer jag.