Sida 1 av 1
Vacumpumpen
Postat: tor okt 17, 2013 14:05
av mittileran
Varför behövs vacumpumpen på 6,2 dieseln ?
Dum fråga kanske många tycker men vad styr den ?
Re: Vacumpumpen
Postat: tor okt 17, 2013 15:22
av P:W
Instrumentpanelen
Värmepaketets ventiler är vaccumstyrda. Jag tror att vaccumet också styr de olika lägena om man har AC
Re: Vacumpumpen
Postat: tor okt 17, 2013 16:29
av mittileran
Ok, men om man inte har ac utan manuella reglage, inte digitalt alltså ,
Re: Vacumpumpen
Postat: tor okt 17, 2013 16:39
av w300i
Äldre farthållare brukar väl vara kopplade till en vacumpump? Och farthållare är väl inte så ovanligt på dessa som jag fattat det

Re: Vacumpumpen
Postat: tor okt 17, 2013 17:01
av henke_99
På "gamla" karossen (med stel framaxel) så är kupéfläktens spjäll vacuumstyrda om bilen har ac, även egr och farthållare. Nya karossen (pickup från -88 ) har inget vacuum till fläkten men fortfarande till farthållare och egr-ventil.
Re: Vacumpumpen
Postat: tor okt 17, 2013 17:24
av mittileran
Jag som hade hoppats att de va nått man kunde riva bort, farthållaren är ändå trasig,,
Re: Vacumpumpen
Postat: tor okt 17, 2013 17:37
av henke_99
Vad är det för bil det gäller då?
Re: Vacumpumpen
Postat: tor okt 17, 2013 18:22
av Rössvik
på 350/400 lådorna behövs vacum till lådan för att den ska växla med....
Re: Vacumpumpen
Postat: tor okt 17, 2013 18:57
av mittileran
Cheva pickup -88 med 6,2 dieseln och 400låda
Re: Vacumpumpen
Postat: tor okt 17, 2013 19:29
av henke_99
Just det ja, lådan vill ha vacuum med. Visste att det var nåt mer som jag inte kunde komma på innan...
Re: Vacumpumpen
Postat: fre okt 25, 2013 19:14
av optodsl
men farthållarna från 88 och upp behöver inget vacum, de är helt elektriska
men nu så behöver han ju ändå vacum till 400 lådan