Jag har insett att insprutningspumpen är slut på min 6.2 och nu står jag i valet och kvalet om jag ska kosta på den eller skaffa en ny.
Jag undrar då vad ni brukar göra för tester för att se konditionen på en 6.2 då ni t.ex. ska köpa en bil?
hur avgöra hur slut en 6.2 är?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
hur avgöra hur slut en 6.2 är?
Chevrolet Suburban 6,2D 4WD K10 -74 Hydractive 3
Yamaha DT50MX -?
Yamaha DT50MX -?
Re: hur avgöra hur slut en 6.2 är?
Bästa sättet är la ett komp prov för att se ungefärliga.
Det ska ligga på samma värden över hela motorn. som "ett rakt sträck" om du gör ett stapeldiagram.
Går de upp och ner och skiljer jätte mycke mellan alla cylindrar så mår motorn verkligen inte bra.
Då hade jag letat annan eller renoverat den.
Det ska ligga på samma värden över hela motorn. som "ett rakt sträck" om du gör ett stapeldiagram.
Går de upp och ner och skiljer jätte mycke mellan alla cylindrar så mår motorn verkligen inte bra.
Då hade jag letat annan eller renoverat den.
KungalvsJeepKlubb.com
Pendlar bilen Cheva Silverado C2500 6,2l -92 - Ej ovanligt med 2l/milen
Inte en ända stackars 4x4 bil i min äga nu.
Pendlar bilen Cheva Silverado C2500 6,2l -92 - Ej ovanligt med 2l/milen
Inte en ända stackars 4x4 bil i min äga nu.
Re: hur avgöra hur slut en 6.2 är?
Nu har det äntligen hänt lite i frågan!
Jag har antagit att pumpen är slut och det är den antagligen men jag vill kolla kompet innan jag köper en ny pump.
Jag kunde inte kolla kompet eftersom startmotorn var tvärslut.
Nu har jag satt dit en ny startmotor

Det var det brutalaste i startmotorväg jag hittade och den kostade därefter...
Naturligtvis var en bult av till startmotorn och den andra var krökt

Det fanns såklart heller inget bakre fäste så nya bultar och fäste är på gång.
Det kan behövas då den nya startmotorn har 25% högre vridmoment än en ny orginal.
Nu startar den utan bekymmer kan jag säga, den pinnar på som startmotorn på en motorcykel ungefär
Jag vart så glad så att jag var och köpte ett nytt oljefilter och luftfilter.
Jag har antagit att pumpen är slut och det är den antagligen men jag vill kolla kompet innan jag köper en ny pump.
Jag kunde inte kolla kompet eftersom startmotorn var tvärslut.
Nu har jag satt dit en ny startmotor

Det var det brutalaste i startmotorväg jag hittade och den kostade därefter...
Naturligtvis var en bult av till startmotorn och den andra var krökt

Det fanns såklart heller inget bakre fäste så nya bultar och fäste är på gång.
Det kan behövas då den nya startmotorn har 25% högre vridmoment än en ny orginal.
Nu startar den utan bekymmer kan jag säga, den pinnar på som startmotorn på en motorcykel ungefär

Jag vart så glad så att jag var och köpte ett nytt oljefilter och luftfilter.
Chevrolet Suburban 6,2D 4WD K10 -74 Hydractive 3
Yamaha DT50MX -?
Yamaha DT50MX -?
Re: hur avgöra hur slut en 6.2 är?
Ett bra sätt för att se om den är i gott skick är att testa om den går att starta utan glödning när den är nästan kall. Helt kall brukar det behövas glödning men har den bara blivit en aning ljummen så ska den starta utan glödning om den är väl iordning.
Körde jag min blazer varm på morgonen vid sånt här väder så startade den lätt utan glödning flera timmar efter att den stängts av.
Körde jag min blazer varm på morgonen vid sånt här väder så startade den lätt utan glödning flera timmar efter att den stängts av.
Chevy Blazer -88. 350-th700-np203/205. D60+14BFF. 42" Super Swamper TSL.
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders
GMC Suburban 2500 -95. 6,5TD-4L80e-np241. Ifs-14BFF.
Opel Kadett GSI 16v -89.
Fullsize Offroaders