Undrar om någon vet om ett renoveringskit för servopumpen på en grandcherokee 99 med 6an
den visslar lite och jag tror lagrerna är på väg att gå
Servopump grandchreokee 99
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Servopump grandchreokee 99
Kör en Grand cherokee99 , Brandman till yrket
Re: Servopump grandchreokee 99
Åbergs kanske har, köpte en där till min 95:a
/Thomas
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ My JEEP are being built!
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
Är det då någon som vet vart man hittar en avdragare till remskivan?
Beyond bolt-on. Beyond recond.
Jag gjorde min egen, vet inte om din pump har samma fläns dock. Den är rätt skör!

Den lilla skruven stoppas in i axeln som skydd, sen trär man hylsan och bulten över pumphjulet och håller ihop allt med en slangklämma, sen är det bara att skruva, muttern stod still!
Den andra bulten med fyrkantig mutter fick jag med pumpen, den passa i pumpens axelgänga, och då var det ju bara att skruva in bulten och dra muttern så remhjulet trycktes ner med den.

Den lilla skruven stoppas in i axeln som skydd, sen trär man hylsan och bulten över pumphjulet och håller ihop allt med en slangklämma, sen är det bara att skruva, muttern stod still!
Den andra bulten med fyrkantig mutter fick jag med pumpen, den passa i pumpens axelgänga, och då var det ju bara att skruva in bulten och dra muttern så remhjulet trycktes ner med den.
/Thomas
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---OlllllllO
Jo, det är klart. Man kanske skulle göra en sån. Men jag är lite lat. Men jag har å andra sidan inte sett någon vettig till salu i Sverige. Tack! Vi får se hur jag gör...
Beyond bolt-on. Beyond recond.