Anjo skrev:BSven skrev:Alla kan komma, inga krav. Fast Brändåsen är tydligen öppet för vem som helst när som helst också, så det här är bara ett försök att koordinera lite för att träffa lite fler polare samtidigt
Att döma av bilderna från deras sajt så är väl ju fler drivande hjul desto bättre

Kan stämma bra. Och även rejäl frigång och gärna hjul för lera. Vi har varit där med våran omoddade Grand Vitara (2001) och det var tämligen begränsat var vi kunde komma fram. Körde mest utan ledare då frun inte var speciellt intresserad, men med ledare skulle det nog gå att utöka en hel del. Lera och sten satte gränser.
Någon som vet om han tillåter kedjor? (I väntan på "riktiga däck".)
Önskar anmäla avvikande åsikt. Har varit på tre träffar med orginal S10 (den är relativt låg och har lååååångt mellan hjulen), varav två på Brändsåsen. Tycker det finns att köra på men visst måste man använda hjärnan på ett annat sätt än när man kör samma bana med en 13-bil.
Mudracebanan, surhålen och stenpartiet mellan mudracebanan och fiket bör man väl hålla sig undan om det är blötväder men slingorna bortom "sura grannen" och hinderbanan bredvid mudracebanan kan sysselsätta en orginalbil hela dagen.

Vid torrare väder har S10an tagit sig genom mudracebanan också, dock med MT-däck.
Edit: Jag har kört fast på Brändåsen, fast det var när jag försökte lyckas bättre än en ordentligt höjd Jeep med 33", så det får nog anses självförvållat. Men det brukar finnas folk som kan dra upp en om man bara har förberett med egna stroppar. Som jag ser det får man räkna med det när man kör "dålig" bil, dock blir också bragden större när man lyckas med sina tilltag.