I morse var det samma mörkklädda person som i 4veckor har gått utan reflex eller reflexväst som var ute och gick på en 90väg igen... Jag blev så arg så jag stannade och frågade om han hade en hjärna och om han isåfall kunde se till att använda den för att tänka till lite, för nästa gång så kommer jag inte svänga ut i mötande körbanan när jag ser han 10 meter framför mig utan han kommer få smaka frontbåge..
Hans försvar: Men jag ser ju lysena på bilarna så då borde ni ju se mig....

Personen som är ute och går på vägar utan reflexer borde vara "lovliga byten" att träffa.

Sen finns det vissa spån som tror att det bara räcker med att 1 person har reflex/väst på sig när dom är ute och går i en grupp.... helst ska den med västen gå längst in mot vägkanten och dom andra ska gå i bredd ute på körbanan och sen ska dom vägra att gå in till kanten när det kommer en bil. Förhoppningsvis sitter dom personerna snart i ett viltstaket på en scania/volvo
Allt enligt darwin= dom starkaste överlever, har man inte en överlevnadsinstinkt att man ska synas när man går på en mörk väg där bilar kör så kanske man inte är så mycket att spara på ändå...
Men sen finns det dom som faktiskt vet om att man syns dåligt så dom använder reflex eller en väst på sig själva och på hundarna när dom är ute och går med dom, ibland har dom tillomed med sig en ficklampa som dom gungar fram och tillbaka i ena handen så man verkligen ser att det finns någon där.