nyligen köpt en ford f250 95 diesel
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Rutinerad
nyligen köpt en ford f250 95 diesel
hej jag har precis varit o köpt mig en ford f250 diesel. enligt reggbeviset är det 160 kw är det då en powerstroke? jag behöver en ny framskärm,dörr och sidoruta på förarsidan inom en framtid. vart kan man hitta det? sen undrar jag lite på en flakkåpa, flaket är 2.4 meter ungefär är det 8 fot? o passar en kåpa från nån annan bil? sen service ska göras, hur mycket olja i motorn? o vilket sort hel/del syntet? många frågor men hoppas nån orkar svara=) mvh fredrik
har du kört fast elle?
Re: nyligen köpt en ford f250 95 diesel
hur mycket olja de märker du när det är rätt nivå på stickan
o skulle inte hälla varken del lr helsyntet i den utan skulle gissa på 10W30 mineral o angående plåt bitar så kan nog säkert yankee parts i göteborg lösa det åt dej mvh

lift your truck fat chicks can´t jump!
En flakkåpa har jag liggande som antagligen aldrig kommer på min bil igen.
Har suttit på en f250 -88 8fots flak
Har suttit på en f250 -88 8fots flak
-
- Rutinerad
haha jo en märker ju det då, men gött me ett litet hum om hur mye som ska i=) men det är 9.3 liter me filter, hitte service boka under baksäte. okay får slå en signal te dom o höra om dom kan lura fram en skärm. hur mye vill du ha för kåpan då? för gissar på att det är den blå som du köpte före mig;)
har du kört fast elle?
De stämmer bra de
Ett par tusen kanske för kåpan eller ett vettigt bud
Får man fråga va som hänt med pickupen tyckte den såg lite vingskjuten ut på korten i annonsen

Får man fråga va som hänt med pickupen tyckte den såg lite vingskjuten ut på korten i annonsen
-
- Rutinerad
han stod nog bara snett på korten, jag såg inget när jag va där. o märktes inget när jag körde den hem förut heller. men handbromsen tar inte ett dugg så får riva isär o titta för fick bes till fredan.
har du kört fast elle?
Ok
de ä rätt långa i hjulbasen så ramen flexar en hel del på ojämt underlag 
Kul att du hitta en Ford pickis till slut

Kul att du hitta en Ford pickis till slut

-
- Rutinerad
ja det var på tiden, men är ju en del o göra på den. men priset blev ju rätt tycker jag. men ska fundera på kåpan så hör jag av mig=)
har du kört fast elle?
Grattis till ett kanonköp!
Det sitter en Powerstroke i den.
I min (-96) går det i 16 liter motorolja.
Det sitter en Powerstroke i den.
I min (-96) går det i 16 liter motorolja.
-
- Rutinerad
ja det är en rektigt trevlig maskin. men är nån vajsning med lådan på den. den växlar mjukt o fint, men gör man typ en fullgasrepa så drar den inte till toppvarv före den växler. den kanske växlar på 2.5t varv. sen om man ligger typ i 60 så går den o o varvar en 2 varv trycker man snabbt på gasen växlar den. men inte annars. overdrive o allt annat funkar som det ska. även oljan är röd o fin och nivån är bra
har du kört fast elle?
nu är ja ju helt vilsen på fords nyare lådor, men du kan ju börja sjustera på kickdown vajert/staget om du har ett sådant??? lr är den elstyrd??? för spänner du upp kicken lite så borde den hålla växeln längre, folk brukar fuska bra med insjusteringen av kickdown för lådan "funkar ju ändå" men den är viktigare än va de flesta förstår......
-
- Rutinerad
jag vågar heller inte o säga om den är elstyrd eller vajer, hade tänkt o kolla mer denna helgen men blev liggandes i influensa i stället. men det är e40d låda i allafall.
har du kört fast elle?
google is your friend 

-
- Rutinerad
jag o min vän har varit ihop några timmar nu, så den är elektroniskt styrd. o det jag har kommit fram till är att en trolig bov är tps eller rpm givarna. för den slirar inget i lådan o låser växlarna fint, även overdriven låser hårt o håller i sig fint. så får forska lite vidare.
har du kört fast elle?
Det ska den inte göra. När jag trampar ner varvar den nästan ur men inser att de sketna, sista 100 varven endast gör skata så då växlar hon upp i stället. Mumma. Varvet sjunker och det bär iväg lik förbannat..turbofrallan skrev:ja det är en rektigt trevlig maskin. men är nån vajsning med lådan på den. den växlar mjukt o fint, men gör man typ en fullgasrepa så drar den inte till toppvarv före den växler....