Sida 1 av 2
Silverado 2500 HD
Postat: lör jan 11, 2014 22:35
av LG
Får presentera mig här.
Har haft Trucken sen 2010 . Den har blivit lite uppdaterad efter hand.
Från början var den champagne metallic, men är numera folierad mattsvart.
Ett Shocker XL kit från Hornblaster livar upp stämningen
Det fick ganska tidigt ett Banks 4" rykrör med DPF delete.
Mjukvaran har uppdaterats löpande, först med HP Tuner och senare med EFI Live.
När inte soppan räckte längre åkte det dit en Air Dog soppa pump det gjorde stor skillnad.
Sommaren 2012 började lockupen slira , detta avhjälptes med en att Allison lådan fick ett Alligator Performance stage IV kit och en PPE Triple disc coverter.
Nu är den bromsad 600 hk och man kan ligga och marcha över 200 så originalbromsarna ger lite väl mycket spänning, detta avhjälptes med ett Wilwood 406mm bromskit,
Eftersom jag hade plats över i en container från USA i höstas fick det följa med ett gäng 37or och ett Fabtech 8" lyft.

Re: Silverado 2500 HD
Postat: lör jan 11, 2014 22:44
av Danne
Går den 200 blås med 37or och höjningskittet på?
Brutala var den i alla fall gärna lite mer bilder
Går den offroad nånting?
Re: Silverado 2500 HD
Postat: lör jan 11, 2014 22:48
av LG
Har inte kört riktigt så fort efter höjning. Har nog bara kört 150-160 efter lyftet. Men har inte programmerat om hastighetsmätaren än så det går lite fortare än så

.
Det har inte blivit så mycket offroad -ÄN
Bättre bilder kommer, hittade en bild till, här bland lite småbilar.

Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 9:29
av Sebbesala
Frän

Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 9:55
av Jockum
En Duramax pickis till, fräckt!
Vart handlades uppgraderingarna till lådan och övrigt godis?
Var det spridare o turbo som satte stop för mer effekt eller var det något annat?
Ös på med info:-)
Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 10:45
av Spiken
NICE!!!
200 med stor bil, fränt
Jag har bara 4" på Forden, men 200 är lagom marshfart.
Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 10:47
av LG
Det går nog klämma ur lite mer effekt, men spridarna börjar ta slut. Turbon hänger med fint, den ryker inget på last, däremot vill jag ha snabb gasrespons så den ryker lite när man ger fullt från låga varv.
Prylarna till lådan köptes hos Alligator Performance sen byggdes lådan om hos oss då vi håller på med automatlådor.
All mjukvaruoptimering är gjord av mig .
Det roliga är att jag trodde den tog stopp i 200 men när jag kör den i bromsbänken gör den 240. Det är mätaren som stannar på 200.
Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 10:53
av Spiken
Är det 600 på driven?
Riktigt frän bil. Stor, elak och mycket motor.

Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 10:55
av LG
Nej det är 600 hp när man rullar ut och bänken lägger på rullmotståndet.
Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 11:00
av Spiken
OK, men 600 i spisen är inte fy skam, mycket trevligt.
Borde vara en hel del vrid i den också. Dom är ju inte direkt trötta orginal

Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 12:43
av olle67
Va de den som va till salu på blocket för ett tag sen,,tuff kärra.

Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 13:13
av LG
Det stämmer, den har vart ute på Blocket, men då satt hjulen längre upp
Har kört den 0-100 på 6,6 sek, mätt med AIM Solo GPS logger
Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 14:44
av henke_99
Frän bil, men tänker direkt vara kritisk och fråga hur du höjt den bak? Är det höjningsklossar inblandade så se till att bygga bort dom eller bygga traction bar omedelbums så slipper du spruckna växellådsdelar och krokiga kardaner...
Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 18:28
av LG
Tackar för tipset Henke, jag hittade hit igår och blev uppmärksammad på problemet.
Det är ju Fabtechs höjning även bak, Det är ett extra blad och en kloss på kanske 3". Men jag vill ha upp den lite till bak så det får nog bli nån typ av ombyggnad.
Re: Silverado 2500 HD
Postat: sön jan 12, 2014 18:37
av henke_99
Min bror vände på schacklarna (schackleflip) på sin, efter att ha provat på det jag beskrev ovan när han bromsade för ett rådjur. Han hade visserligen högre klossar än du, men ändå... Vänder man på schacklarna på dessa så får man 5" höjning med standardfjädrarna.
viewtopic.php?f=15&t=36826&hilit=chevrolet+duramax" onclick="window.open(this.href);return false;