nyköping vill ha eran åsikt

Information och tips om träffar

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

mangemeck
Användare

nyköping vill ha eran åsikt

Inlägg av mangemeck » fre jan 31, 2014 10:39

Jag har ökat området vid berget. Vill att ni som vill ska kunna åka runt det å slippa fastna. I morgon lördag ska vi prova med en bil å se om de blir bra. Häng på om ni vill. 10 00. Men nu till frågan är det något ni tycker är bra. Att slippa fastna eller vill ni ha det jävligt. [youtube][/youtube]

mangemeck
Användare

Re: nyköping vill ha eran åsikt

Inlägg av mangemeck » fre jan 31, 2014 10:45

Jag har märkt upp området bättre. Och ni kan nu lätt åka i den skogen till vänster om berget. Dvs kör fram till berget på vägen. Tag vänstra spåret som går tillbaka fast längsmed skjutbanan. Inte många som testat köra där. Kommer antagligen göra området större på mitten med. Måste förhandla lite med enduron först. Det är en mycket bra bilväg där.

Wältmeister
4x4xnerd

Inlägg av Wältmeister » fre jan 31, 2014 12:10

För min del går det bra (någorlunda) att köra uppför det steniga partiet (trots originalbil, men alla har ju inte Land Rover).
Men bäst vore nog om det fanns ett lite "mildare" spår bredvid.
Vad jag efterfrågar är ett "huvudspår" i en stor slinga så man inte behöver vända och köra i samma spår tillbaka.
Bäst med Nyköping är att det är "jungfruelig" mark som inte är sönderkörd av militärbilar med portaler och 38":are.
Jag kommer gärna tillbaka. Om inte annat så till SOT:en.
B t w så är det nog många som uppskattar att det finns servering med sittmöjlighet inomhus samt WC.
Är väl för mycket begärt att man, förutom max 3,5 ton även begränsar däckstorleken till 33" för att behålla marken i någorlunda oförstört skick.
:tumbup:
Hellre en Sukka i skogen än tio Jeepar på verkstad.

mangemeck
Användare

Inlägg av mangemeck » fre jan 31, 2014 13:15

En så länge håller marken. Jag tror det faktiskt går att ha en slinga det är nog bara ni som inte hittar. Möjligtvis de sista biten man får göra en u sväng på. Men det skulle vara kul om ni kom å hjälpte till så kan vi tillsammans göra en slinga. Svårt för mig att veta var ni tar er fram. Lite sågar å ett glatt humör så e de klart snart. En bilantuiast som kan få ansvaret i vår klubb och friheten skulle vara kul. Denna person kan skapa event tävlingar mm. Behöver bara vara medlem för 400kr.jag har fullt ansvar på spåret och hjälper till med. Någon som vågar ;-)

tobbjo
Hemmastadd
Kontakt:

Inlägg av tobbjo » fre jan 31, 2014 13:24

Jag vågar, det är tiden som inte räcker till...
Jag ska kolla med familjen ikväll om de vill åka med inorgon.

Tobias

Micce
Användare

Inlägg av Micce » fre jan 31, 2014 14:06

Jag kommer ner och kör

/Micce

JonasN
Hemmastadd

Inlägg av JonasN » fre jan 31, 2014 16:58

Mange, superkul att det rör på sig i Nyköping!
Har ju kört där några tidigare gånger och har stortrivts.
Vore kanon om det gick att få till/hitta några ytterligare spår, sen är det ju bra om det finns några tuffare partier också så att dom som vill kan få chans att testa lite gränser.
Har själv tyvärr ingen möjlighet att komma ner just imorgon, men passar på att ställa frågan om du har några ytterligare spårröjardagar eller vanliga körningar planerade i närtid.
Jeep Wrangler JKU 2013 Rubicon 10th Anniversary AEV/Sigicon Equipped
Jeep Wrangler JKU 2012 Sahara

mangemeck
Användare

Inlägg av mangemeck » fre jan 31, 2014 19:47

Det är svårt att göra körningar som passar er bilar. Ni har två körningar rullande första och sista i varje månad. Här mest blivit lite spontankörningsr ett tag nu

JonasN
Hemmastadd

Inlägg av JonasN » fre jan 31, 2014 20:58

Jo, det är sant att det finns mer eller mindre regelbundna körningar hos mer etablerade 4x4 klubbar/arrangörer (i Stockholm + en ca 10-mils radie ska väl tilläggas eftersom det är min utgångspunkt) men även mellan dessa blir det ju inte sällan krockar mellan träffarna, så det ska ju inte behöva hindra Nyköping från att anordna och bjuda in till planerade körningar.

Men för att inte komplicera det hela allt för mycket i nuläget - om man nu vill komma och köra på Svansta en lördag (eller t o m söndag?) utan att det finns en planerad och annonserad körning/träff - är det alls möjligt, och i så fall hur ska man göra då? Dvs vem kontaktar man, hur lång framförhållning behöver man ha, vad kostar det och vad mer är det att tänka på i sammanhanget?
Jeep Wrangler JKU 2013 Rubicon 10th Anniversary AEV/Sigicon Equipped
Jeep Wrangler JKU 2012 Sahara

mangemeck
Användare

Inlägg av mangemeck » fre jan 31, 2014 21:58

Tis tror kör söndag kan man som icke medlem köra för en hundring om man hittar bra och kan reglerna. Men slå en pling till mig 0739139940 du kan önska en träff och dra i hopp folk själv så ordnar jag resten.

Skriv svar