stöldförsök

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

brojjlan
Hemmastadd

stöldförsök

Inlägg av brojjlan » tor jul 31, 2014 7:04

natten mot tisdagen försökte dom stjäla båtmotorn från min flotte men
dom fick bara med sig reglaget.

ska man inte kunna ha nya prylar utan att nån ska förstöra.
ful får man vara men inte dum!

tgb13

Danne
OffroadGeek
Kontakt:

Re: stöldförsök

Inlägg av Danne » tor jul 31, 2014 9:43

Det verkar som det är bara å vänja sig å skaffa större lås till allting, det lär inte inte bli bättre :cry:
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

olle67
Veteran

Inlägg av olle67 » tor jul 31, 2014 12:14

Ang stöld....de finns en liten håla i Arizona som heter Seligman,även där route-66 grundades.....brukar åka dit varje ggn ja e i USA,satt där på fiket när de körde fram en gammal fin Nova mot fönstret,in klev en äldre herre o fick kaffe direkt han satt sig på sin plats,då tala ja om för han att han glömt sin plånbok i framrutan på bilen,nej sa han lugnt,den ligger alltid där så ja vet var ja har den,när ja fråga om ingen tog den sa han helt oförståendes,MEN,,de ju min plånbok......de där med stöld existera inte i Seligman,där skilde folk på mitt o ditt......gissa om de skulle va fint me pension där....... :tumbup:
Tack till vägverket för alla dåliga vägar.

SnowCraft
Användare

Inlägg av SnowCraft » tor jul 31, 2014 12:33

olle67 skrev:Ang stöld....de finns en liten håla i Arizona som heter Seligman,även där route-66 grundades.....brukar åka dit varje ggn ja e i USA,satt där på fiket när de körde fram en gammal fin Nova mot fönstret,in klev en äldre herre o fick kaffe direkt han satt sig på sin plats,då tala ja om för han att han glömt sin plånbok i framrutan på bilen,nej sa han lugnt,den ligger alltid där så ja vet var ja har den,när ja fråga om ingen tog den sa han helt oförståendes,MEN,,de ju min plånbok......de där med stöld existera inte i Seligman,där skilde folk på mitt o ditt......gissa om de skulle va fint me pension där....... :tumbup:
Jo kan väl ha nått med att man blir skjuten om man snor där medans man får ersättning för att man snubblade på trappen under ett inbrott i sverige... :weird:
"Laughing at our mistakes can lengthen our own life. Laughing at someone else’s can shorten it."

koppartaket
Veteran
Kontakt:

Inlägg av koppartaket » tor jul 31, 2014 12:46

Friare vapenlagar i sverige alltså... så vi kan hjälpa till att hålla koll på missbrukare och felvaggade invandrare ( jag är inte rasist jag hatar alla lika mycket ) :mrgreen:
Subaru Boxer 1990-2013 R.I.P (2013-04-27)

Dimage
Rutinerad

Inlägg av Dimage » tor jul 31, 2014 13:59

Då man precis behövt punga ut 1700:- för nya rytor så förstår man hur det känns.
I mitt fall tog dom killen på parkeringen under pågående inbrott i andra bilar.
Är dock kostsamt för mej då jag måste betala för att sedan kräva ersättning när dom fällt honom för det.

Bästa är ju att han försökte skylla mina krossade rutor på att det var hans bil.
Tydligen blev han sur på den eller liknande...
Volkswagen Passat -98 med Syncro. *Brukis*

GMC Jimmy -87 på 33" däck. *Leksak*
Garaget tråd

Martin 67
Hemmastadd

Inlägg av Martin 67 » tor jul 31, 2014 15:02

Dimage skrev:Då man precis behövt punga ut 1700:- för nya rytor så förstår man hur det känns.
I mitt fall tog dom killen på parkeringen under pågående inbrott i andra bilar.
Är dock kostsamt för mej då jag måste betala för att sedan kräva ersättning när dom fällt honom för det.

Bästa är ju att han försökte skylla mina krossade rutor på att det var hans bil.
Tydligen blev han sur på den eller liknande...

Ersättning kan du nog glömma. När jag fick inbrott i bilen så var jag längst ner på sista sidan av 4 A4 alltså 8 sidor med folk som köade för att få något av ASET :aargh:
Men hoppas att du har mer tur än jag.
Men så bor vi i det underbara landet Sverige där det är synd om dom som tar från andra och inte behöver jobba 8tim / dag för att köpa det man vill ha.

brojjlan
Hemmastadd

Inlägg av brojjlan » tor jul 31, 2014 18:33

nu har jag monterat övervakningskamera och lackat halva motorn idiot grön..

synd att dom inte fick med sig motorn bara för den sitter det gps puck i
ful får man vara men inte dum!

tgb13

OBELIX
OffroadGeek

Inlägg av OBELIX » tor jul 31, 2014 18:57

Min rutin när jag startar datorn är att kolla genom alla för mej intressanta sidor och däribland våran lokala nyhetstidnings hemsida. Det har varit rätt mycket aktivitet här tydligen med många anmälningar från allmänheten.

Angående trafikbrott i Finspång, Citat: Polisen hade vid den aktuella tidpunkten inte någon patrull i närheten. I stället kontaktades Örebro polisdistrikt, eftersom bilarna var på väg åt det hållet: Slut citat

Angående trafikbrott i Söderköping, Citat: Polisen hade inte möjlighet att skicka ut en patrull och har ingen misstänkt: Slut citat.

Samma sak med stölder eller till och med pågående stöld- var god dröj- när man ringer 112?

Så här står det hela tiden i tidningen och det gör mej så förbannad att prioriteringarna ska vara på helt andra ställen. Men när några nysvenskar skjuter skallen av varandra i Linköping då finns det helt plötsligt hundra poliser som har tid att komma till platsen.

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

gurgel
Rutinerad

Inlägg av gurgel » tor jul 31, 2014 23:26

Vi har den regering vi förtjänar heter det. :poke:
Har svårt att förstå folk som gnäller på svartskallar, blattar, etc och sen går och lägger rösten på Bidragspartiet Socialdemokraterna, Folkmordspartiet, eller vår svenskhatande statsminister.

"Grow a pair..."
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants.

svana
Forumräv

Inlägg av svana » fre aug 01, 2014 0:12

Angående svenska polisen och 112:
Detta skrev jag två veckor sedan på min semester, på sajten http://www.terrangbil.net." onclick="window.open(this.href);return false;.

UPPRÖRD!!!!!
Nu brinner det i huvet på mig igen..

Ute och glider runt här i nynäs vid 23-tiden. Polarn stannar mig, berättar att han sett en vit volvo kombi med motorn igång flera timmar på en parkering, passagerardörren står öppen också. Vid en närmare titt sitter ingen nyckel i tändlåset, och förardörrens handtag och lås är sönderbrutet..rattlåset är fortfarande låst, därför har man inte kommit iväg med bilen..

Pågående bilstöld alltså!

Han ringer polis och bevakar sedan bilen.

När inte polis kommit efter 2 timmar klockan 01 ger han upp och åker hem..bilen står kvar ensam med motorn igång.

Då blandar jag mig in i detta, och tänker invänta polis själv där på plats. När dem inte kommer ringer även jag 112 och anmäler samma pågående bilstöld. Jag frågar om man fått in något tidigare samtal om detta reg.nr, och jovisst..min kompis hade ju ringt. Men dom har inte skickat någon bil.

Varför inte, frågade jag?

Det är väl inte säkert att den är stulen för den stod igång med dörren öppen, svarade han med otrevlig stämma..

Då brann jag av och sa att man kan väl lägga ihop ett plus ett, fattar väl alla att något iaf är på tok, sade jag! Behöver ju inte va nån Einstein precis..

Vad bra!!! svarade han, OCH LÄGGER PÅ LUREN. Hos 112!!!!

Vilken pajjas!

Klockan blir 03, och polisen har inte kommit..och motorn börjar skramla och låta illa, nu tar jag tag i saken själv.

På med handskar och öppnar huven, dödar stackars maskin med ena kabelskon på tändspolen och sedan skruvar jag av minuspol-skon på batteriet.

Sen kommer en kille i securitas bil, en bekant som tur är.

Jag ber han ringa 112 för att få hit polis snabbare, eftersom även jag nu har grottat i denna bilen - för ägarens skulll.

Han ringer och får svar att vi inte behöver oroa oss för ev.fingeravtryck..det kommer inte skickas nån polis i detta ärende.. Då är deta en vanlig veckodag och jag har svårt att tro att alla poliser råkar vara upptagna faktiskt.

Vi blev iaf ombedda att stänga dörrar och rutor och försöka låsa bilen igen och åka hem..

Hade detta hänt nåt av mina hobbyfordon, och ingen polis blev skickad..då lovar jag er att hela polishuset skulle brinna upp omgående!!!!

Svenska polisväsendet är ett stort skämt!!!!!

macke
OffroadGeek

Inlägg av macke » fre aug 01, 2014 0:49

Tack, då vet jag att man kan röja i Nynäs utan att bli störd :tumbup:
TGB 13

Spiken
Veteran

Inlägg av Spiken » fre aug 01, 2014 22:33

Hade bilskrot mellan 1999 och 2010.
Inbrott 2 gånger i veckan i snitt. Var mer trött på poliserna än tjuvarna.

EX: Fick en skrotad bil stulen fast vi slagit sönder fördelaren. Tjuvarna bytte den och stack. Polisanmäler bilen, polisen säger: Då är den ute och åker, du får teckna en trafikförsäkring.

En vecka senare ringer polisen mig 3:30 en onsdag morgon: Vi har hittat din bil. Jaha, vilken då och vart står den? Botkyrka med en veckas P-böter. Tack så mycket. Jag tar bort P-böterna men nu är bilen hittad och då är den inte lyst längre, så jag måste sätta en bot på den.

Prova att somna om efter det, den som kan.

Under dom 11 åren som jag hade skroten så kom polisen 3-5 gånger. Vi var granne med en sopptipp som fick påhälsning lika många gånger som vi.

SnowCraft
Användare

Inlägg av SnowCraft » fre aug 01, 2014 23:26

Bästa sättet att få dit polisen är att säga att man råkade skjuta en varg. Då kommer 10 polisbilar 3 helikoptrar och piketstyrkan... :roll:
"Laughing at our mistakes can lengthen our own life. Laughing at someone else’s can shorten it."

niva_mats
4x4xnerd

Inlägg av niva_mats » lör aug 02, 2014 9:25

dom bekymrar sig inte ens att komma om man har buset.

Dock fungerar det att lägga buset ner och hävda att nu ligger buset ner och jag 150kg argsint typ sitter på eländet och jag tänker inte resa mig förrens ni kommer.

Då kommer dom. :D snabbt går det oxå.
Känner du alla till nu det skicka så. Le att fall alla i dig fick det men. Det skickade som jäveln den slå vilja att du kommer så baklänges meddelande detta läsa ska man att insett väl du när"
viewtopic.php?t=14499

Skriv svar