problem lågväxel men ingen 4wd toyota lj70

Toyota, Nissan, Mitsubishi, Kia m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

skalman86
Hemmastadd

problem lågväxel men ingen 4wd toyota lj70

Inlägg av skalman86 » fre aug 29, 2014 18:26

polaren har en toyota lj70 85 års, lågväxel går i men inte 4wd, är ju vakuum styrt,misstänker det är ena givaren som styr vakuumet som pajjat, för tar jag trycklyft o smyg blåser i ena vakuum slangen, så går 4wd i, men tappar trycket lika snabbt så fort ja släpper, kan det va membranet i fördelningslådan? va kan det va för fel annars? el har ni nåt tips??

frank
Veteran

Re: problem lågväxel men ingen 4wd toyota lj70

Inlägg av frank » fre aug 29, 2014 19:20

skalman86 skrev:polaren har en toyota lj70 85 års, lågväxel går i men inte 4wd, är ju vakuum styrt,misstänker det är ena givaren som styr vakuumet som pajjat, för tar jag trycklyft o smyg blåser i ena vakuum slangen, så går 4wd i, men tappar trycket lika snabbt så fort ja släpper, kan det va membranet i fördelningslådan? va kan det va för fel annars? el har ni nåt tips??

Kolla så att slangarna inte har nåt litet hål eller nåt, annars skulle jag nog också gissa på att membranet är kass.
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.

skalman86
Hemmastadd

Inlägg av skalman86 » lör aug 30, 2014 9:38

slangarna är hela det, kollat det, men ena elventilen blir varm, kan det va den som jävlas? var finns membran o köpa nånstans då? givaren med isåfall?
?

frank
Veteran

Inlägg av frank » lör aug 30, 2014 20:27

Vet faktisk inte var man köper membran, förutom hos toyotahandlaren, men om det är som det brukar va så kostar det nog en slant, dom få orginaldelar jag handlat hos toyota har varit sjukligt högt pris på...

Har inte jättebra koll på hur systemet fungerar till 4wd:n förutom att det sitter en stor vakuumklocka på fördelningslådan som sköter inkopplingen av 4wd:n, jag ska bygga om min inkoppling på Lj:n så jag slipper allt som har med vakuum att göra.
Volvo XC70 -04.
Mercedes Sprinter -03 Biltransport.
GoatBuilt Ibex röramsbuggy.

Skriv svar