6.2d frågetecken runt dieselpump
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
6.2d frågetecken runt dieselpump
Har haft bort locket på pumpen och nu fått tillbaka den på plats.
Tittade på ett Youtube klipp om hur man vred upp trycket på just 6.2d och killen i filmen poängterade att noga kolla så solenoiden till fuel shut off fungerar.
Man ska höra solenoiden klicka när man connectar sladden till locket tydligen.
Jag börjar bli orolig att nått inte stämmer då min inte låter alls och jag vågar inte starta ifall de börjar rusa.
Jag vet att jag dödat motorn någon gång genom att ta bort just den kabeln, men nu är jag osäker.
Hur går man vidare?
Tittade på ett Youtube klipp om hur man vred upp trycket på just 6.2d och killen i filmen poängterade att noga kolla så solenoiden till fuel shut off fungerar.
Man ska höra solenoiden klicka när man connectar sladden till locket tydligen.
Jag börjar bli orolig att nått inte stämmer då min inte låter alls och jag vågar inte starta ifall de börjar rusa.
Jag vet att jag dödat motorn någon gång genom att ta bort just den kabeln, men nu är jag osäker.
Hur går man vidare?
--------------------------------------------
Willys CJ3 -49 6.2TD/TH350/D20/LJ70 axlar /37x13 bogger
Willys CJ3 -49 6.2TD/TH350/D20/LJ70 axlar /37x13 bogger
Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump
1. Du kan inte ställa upp trycket för det bestämms av vid vilket tryck spridaren öppnar utan det är maxmängden diesel per pumpslag som du ställer i pumpen.
Om du är orolig för ej fungerande stopp så ha nått att strypa luftintaget med
Om du är orolig för ej fungerande stopp så ha nått att strypa luftintaget med
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump
Ok, jag har justerat pumpen.
Men måste inte solenoiden fungera för att kunna fimpa motorn?
Går ju givetvis strypa insuget, men solenoidens funktion är väll att "stänga av" motorn?
Men måste inte solenoiden fungera för att kunna fimpa motorn?
Går ju givetvis strypa insuget, men solenoidens funktion är väll att "stänga av" motorn?
--------------------------------------------
Willys CJ3 -49 6.2TD/TH350/D20/LJ70 axlar /37x13 bogger
Willys CJ3 -49 6.2TD/TH350/D20/LJ70 axlar /37x13 bogger
-
- Användare
- Inlägg: 78
- Blev medlem: sön aug 12, 2012 21:19
Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump
Fungerar inte solenoiden dör motorn
Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump
Solenioden är till för att motorn ska starta, ej för avstängning. Den får alltså + när du vrider på nyckeln och kan då starta och dör då den tappar + när man vrider av tändningen.
Skulle den rusa kan du alltså bara vrida av tändningen igen.
Skulle den rusa kan du alltså bara vrida av tändningen igen.
Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump
du måste ha skruvat fast locket, annars klickar det inte, iaf inte på farsans. mvh
1989 Cheva Blazer k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k20 4x4 350tbi
Mvh Diezl
1987 silverado k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k20 4x4 350tbi
Mvh Diezl
Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump
Märkte det också, jordningsbläcket till solenoiden sitter på den ena skruven 

--------------------------------------------
Willys CJ3 -49 6.2TD/TH350/D20/LJ70 axlar /37x13 bogger
Willys CJ3 -49 6.2TD/TH350/D20/LJ70 axlar /37x13 bogger
Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump

Swe skrev:Märkte det också, jordningsbläcket till solenoiden sitter på den ena skruven
1989 Cheva Blazer k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k20 4x4 350tbi
Mvh Diezl
1987 silverado k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k20 4x4 350tbi
Mvh Diezl