6.2d frågetecken runt dieselpump

Jeep, Dodge, Cheva, Ford m.fl

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Swe
Forumräv
Inlägg: 636
Blev medlem: lör dec 05, 2009 20:39
Ort: Alvesta/Småland

6.2d frågetecken runt dieselpump

Inlägg av Swe » tis okt 07, 2014 17:19

Har haft bort locket på pumpen och nu fått tillbaka den på plats.
Tittade på ett Youtube klipp om hur man vred upp trycket på just 6.2d och killen i filmen poängterade att noga kolla så solenoiden till fuel shut off fungerar.
Man ska höra solenoiden klicka när man connectar sladden till locket tydligen.
Jag börjar bli orolig att nått inte stämmer då min inte låter alls och jag vågar inte starta ifall de börjar rusa.
Jag vet att jag dödat motorn någon gång genom att ta bort just den kabeln, men nu är jag osäker.
Hur går man vidare?
--------------------------------------------
Willys CJ3 -49 6.2TD/TH350/D20/LJ70 axlar /37x13 bogger

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump

Inlägg av Mathias T » tis okt 07, 2014 17:24

1. Du kan inte ställa upp trycket för det bestämms av vid vilket tryck spridaren öppnar utan det är maxmängden diesel per pumpslag som du ställer i pumpen.
Om du är orolig för ej fungerande stopp så ha nått att strypa luftintaget med
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Swe
Forumräv
Inlägg: 636
Blev medlem: lör dec 05, 2009 20:39
Ort: Alvesta/Småland

Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump

Inlägg av Swe » tis okt 07, 2014 17:45

Ok, jag har justerat pumpen.

Men måste inte solenoiden fungera för att kunna fimpa motorn?
Går ju givetvis strypa insuget, men solenoidens funktion är väll att "stänga av" motorn?
--------------------------------------------
Willys CJ3 -49 6.2TD/TH350/D20/LJ70 axlar /37x13 bogger

Valptarzan
Användare
Inlägg: 78
Blev medlem: sön aug 12, 2012 21:19

Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump

Inlägg av Valptarzan » tis okt 07, 2014 19:04

Fungerar inte solenoiden dör motorn

Lepsyl
Rutinerad
Inlägg: 479
Blev medlem: ons dec 15, 2010 21:11
Ort: Stockholm

Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump

Inlägg av Lepsyl » tis okt 07, 2014 20:03

Solenioden är till för att motorn ska starta, ej för avstängning. Den får alltså + när du vrider på nyckeln och kan då starta och dör då den tappar + när man vrider av tändningen.

Skulle den rusa kan du alltså bara vrida av tändningen igen.

Silverado
Rutinerad
Inlägg: 405
Blev medlem: lör feb 14, 2009 10:58
Ort: Västerås

Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump

Inlägg av Silverado » fre okt 10, 2014 21:41

du måste ha skruvat fast locket, annars klickar det inte, iaf inte på farsans. mvh
1989 Cheva Blazer k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k20 4x4 350tbi

Mvh Diezl

Swe
Forumräv
Inlägg: 636
Blev medlem: lör dec 05, 2009 20:39
Ort: Alvesta/Småland

Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump

Inlägg av Swe » fre okt 10, 2014 22:52

Märkte det också, jordningsbläcket till solenoiden sitter på den ena skruven :mrgreen:
--------------------------------------------
Willys CJ3 -49 6.2TD/TH350/D20/LJ70 axlar /37x13 bogger

Silverado
Rutinerad
Inlägg: 405
Blev medlem: lör feb 14, 2009 10:58
Ort: Västerås

Re: 6.2d frågetecken runt dieselpump

Inlägg av Silverado » lör okt 11, 2014 12:33

:tumbup:
Swe skrev:Märkte det också, jordningsbläcket till solenoiden sitter på den ena skruven :mrgreen:
1989 Cheva Blazer k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k10 4x4 6.2 Diesel
1987 silverado k20 4x4 350tbi

Mvh Diezl

Skriv svar