Beställa Iron Rock 7" critical path longarmkit från staterna

Allt som handlar om JEEP här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Rudza
Användare

Beställa Iron Rock 7" critical path longarmkit från staterna

Inlägg av Rudza » mån okt 27, 2014 9:24

Tänker beställa mig ett IRO 7" longarmkit.

http://www.ironrockoffroad.com/Merchant ... y_Code=PFZ" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.com/itm/Iron-Rock-Off-R ... ruck_Parts_" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu är frågan varifrån jag vill köpa det, ska jag beställa från deras officiella hemsida eller från ebay?
Eller finns det någon återförsäljare här i Europa?

Kittet kostar ungefär 11000 svenska, ingår frakt i det priset eller landar prislappen på betydligt mer när grejerna väl är framme?

Tacksam för svar! :tumbup:

Robe
Guru

Re: Beställa Iron Rock 7" critical path longarmkit från stat

Inlägg av Robe » mån okt 27, 2014 10:12

I ebay-annonsen så står det inget om frakt till Sverige, så det är inte säkert att den säljaren skickar till Sverige. Då är det bättre att köpa via ett företag i USA som skickar utomlands. Där får du även svar på hur mkt frakten kommer gå på.

Det blir 11000kr PLUS fraktkostnad PLUS tull och moms på 11000 OCH fraktkostnad.

Det är billigare att bygga jeep när man bor i US :|
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

Rudza
Användare

Inlägg av Rudza » mån okt 27, 2014 10:17

Robe skrev:I ebay-annonsen så står det inget om frakt till Sverige, så det är inte säkert att den säljaren skickar till Sverige. Då är det bättre att köpa via ett företag i USA som skickar utomlands. Där får du även svar på hur mkt frakten kommer gå på.

Det blir 11000kr PLUS fraktkostnad PLUS tull och moms på 11000 OCH fraktkostnad.

Det är billigare att bygga jeep när man bor i US :|
Så vi snackar typ 24K svenska för att få hem det till sverige? :shock:

Robe
Guru

Inlägg av Robe » mån okt 27, 2014 11:09

Det kan nog dra iväg med tanke på att frakten lär bli dyr då det är tungt. Kolla med tex Dalhems om de kan ta hem det. Mellan tummen o pekfingret brukar det bli typ 11-12kr/dollar via dom inkl allt.
Kontakt: r.westerlund@gmail.com

@ReconExpedition på Facebook
@ReconYJ_Swe på Instagram

Dave King
Hemmastadd

Inlägg av Dave King » sön nov 02, 2014 0:17

När jag kontaktade Dalhems för pris på ett 8" kit till XJ så fick jag fruktansvärt dålig service plus att dom var 100% dyrare än det pris jag fick direkt från IRO med frakt till Sverige. Men då var inte tull & moms inräknat förstås.

Ifrågasatte deras prissättning men fick inget svar förutom att "IRO var inge bra att beställa av för dom hade jättedålig service & långa leveranstider." Något som alla jag vet som handlat av IRO säger precis tvärt om. Jag fick uppfattningen att Dalhems inte vill handla av IRO & att IRO inte vill sälja till Dalhems men det är som sagt min egen uppfattning.

Men hur som helst så ser jag absolut ingen mening med att handla genom Dalhems när man kan beställa direkt från IRO med superbra service till en bra mycket billigare peng.
Grand Cherokee ZJ. Projekt.

Dodge WC, V8, delfinlack & traktorhjul.

Suzuki Jimny -06. Projekt

tailguard
Rutinerad

Inlägg av tailguard » sön nov 02, 2014 7:58

Prata med Andreas på Dalhems så fixar han det åt dig.....han är trevli och bra att ha med att göra!!
Skrev Eddie
Team Psykbryt
-------------------------------------------------------
XJ 94
Impreza GT 99(nu med Sti motor) Skrotad :O)
Nissan Navara 06
2 st kyosho inferno 1:8
I st Traxxas Summit crawl bil
IH 150C från 63 Biltransport (Såld 130809)

Skriv svar