För tre år sen köpte min garagekompis en Valp, en grön kapellbil som i princip var helt bortrostad i karossen. Jag kunde tack vare er, forumvänner få tag på bättre karossdelar till den så han kunde börja renoveringen på allvar. Han plockade bort gamla karossen och skulle nu börja renoverad chassiet och så småningom sätta dit karossen på den. Nu har han tröttnat (eller hans fru rättare sagt) och sagt att det måste städas kring Kvarn
Då vill han montera ihop allt till en rostfri, besiktad Valp för att sälja

Därför undrade han vad man får för en sån idag? Han menade nog två år med tanke på hans takt! Jag svarade att han kommer få mindre än vad det kostar att skaffa allt som behövs och ska man räkna in tiden det tar så är allt annat än att sälja som det står en brakförlust som bara resulterar i massa arbete.
Den har inte gått för egen maskin på 15 år, men allt på chassiet finns och fungerar efter genomgång.
Den står på dåliga däck som i alla fall håller luften men inte klarar en besiktning så min gissning är att den hamnar på samma pris som för ett par axlar och motor/lådor.
Jag kan inte sätta ut den under säljes än, men om det är någon som är intresserad av ett komplett rullande chassie till en valp för att ha till en willyshybrid eller liknande så kommer den ut framöver.
SKREV OBELIX