Volvo Valp......

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

OBELIX
OffroadGeek

Volvo Valp......

Inlägg av OBELIX » mån jan 05, 2015 20:18

För tre år sen köpte min garagekompis en Valp, en grön kapellbil som i princip var helt bortrostad i karossen. Jag kunde tack vare er, forumvänner få tag på bättre karossdelar till den så han kunde börja renoveringen på allvar. Han plockade bort gamla karossen och skulle nu börja renoverad chassiet och så småningom sätta dit karossen på den. Nu har han tröttnat (eller hans fru rättare sagt) och sagt att det måste städas kring Kvarn :tumbup:

Då vill han montera ihop allt till en rostfri, besiktad Valp för att sälja :? Därför undrade han vad man får för en sån idag? Han menade nog två år med tanke på hans takt! Jag svarade att han kommer få mindre än vad det kostar att skaffa allt som behövs och ska man räkna in tiden det tar så är allt annat än att sälja som det står en brakförlust som bara resulterar i massa arbete.

Den har inte gått för egen maskin på 15 år, men allt på chassiet finns och fungerar efter genomgång.
Den står på dåliga däck som i alla fall håller luften men inte klarar en besiktning så min gissning är att den hamnar på samma pris som för ett par axlar och motor/lådor.

Jag kan inte sätta ut den under säljes än, men om det är någon som är intresserad av ett komplett rullande chassie till en valp för att ha till en willyshybrid eller liknande så kommer den ut framöver.

SKREV OBELIX
Bil-lös nu, förutom min 745:a

svahnström
Forumräv

Re: Volvo Valp......

Inlägg av svahnström » mån jan 05, 2015 22:07

Ca 5-10 tusen då kanske?
Willys cj2a
Volvo L2304
kingquad 750LE

OBELIX
OffroadGeek

Inlägg av OBELIX » mån jan 05, 2015 23:32

Jag tror snarare en siffra runt hälften av det...

SKREV OBELIX

Fisketorp
Guru

Inlägg av Fisketorp » tis jan 06, 2015 7:37

Tänkte säga att 5-10 lät lite mycket. Hittar man ju fungerande för imellanåt på blocket.
Även om priserna verkar trissas upp.

Men om den kommer på annons eller det redan är klart att han ska sälja är jag intresserad :)

svahnström
Forumräv

Inlägg av svahnström » tis jan 06, 2015 11:29

Då är det väldigt intressant! Nåt nummer till honom?
Willys cj2a
Volvo L2304
kingquad 750LE

OBELIX
OffroadGeek

Inlägg av OBELIX » tis jan 06, 2015 14:09

Svahnström,

Det blir nog jag som kommer att ombesörja försäljningen, och Får jag som jag vill så kommer den ut rätt snart. Hade vi plats så skulle den nog hamnat i min ägo istället- men nu är det som det är med den saken. Men ditt intresse är noterat.

SKREV OBELIX

Skriv svar