Du kan lika gärna köpa en no-name slunga som ser likadan ut och spara lite pengar, det där är en ren kinaslunga som Stiga beställt i sin färg. Stiga gör ju så nuförtiden vilket är synd, speciellt när de fortfarande har bra grejer också
De där småslungorna är helt ok om man bara har lite att skotta, typ en kort infart, och inte behöver köra så ofta. Drivningen är väldigt klent byggd jämfört med större slungor och snöskruven har bara plastbussningar som glappar redan från dag 1. Men delarna är billiga och inköpspriset är lågt så det är ju positivt iaf.
Jag köpte en begagnad Yardman (MTD) som hade tagit eld och brunnit lite för 2500kr, kostade över 20k kr när den var ny 2002. Riktigt stabil slunga, så mitt tips är att försöka få tag i en begagnad lite större slunga istället. Helst minst 8hk, min har 9,5 och blötsnö blir lite tungt även för den.
Man får lite vad man betalar för när det gäller snöslungor. Honda, Toro och Ariens är i en klass för sig, tyvärr även prismässigt...
Edit: Motorerna i kinaslungorna är för det mesta helt ok, har inte haft några bekymmer med dem på verkstan.