Mulltoa

Här snackar vi om allt som inte passar in i dom övriga kategorierna

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Fisketorp
Guru

Mulltoa

Inlägg av Fisketorp » lör aug 22, 2015 21:11

Någon som har hum om hur mycket mull man ska fylla mulltoan med?
Googlat men hitta inget specifikt

klenis
Rutinerad
Kontakt:

Re: Mulltoa

Inlägg av klenis » lör aug 22, 2015 21:48

Passande då det ligger under "skitsnack"..

Jag har mulltoa i min stuga och slänger i 10cm över gallret när toan städats ur en gång per år.
därefter slänger jag i en halvliter mull varannan vecka, mer efter behov så nivån inte sjunker.

Jag har märkt att vanligt toapapper inte längre förmultnas lika bra i mulltoan, jag vet inte varför men jag slänger nu papperet i en separat tät behållare så toan inte fylls lika snabbt.

Jäkligt noga med temperaturen om du har värme i holken, stäng av värmen om du vet att du inte kommer använda den på några dagar, annars är det en betongklump med skit i holken.
Detsamma om du använder den för mycket, dom kan svämma över...(fråga mej inte hur jag vet... :rodnar: )
wrangler -88
cherokee -05 dödförklarad 121004
http://www.klenis.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Sebbesala
Forumräv

Inlägg av Sebbesala » sön aug 23, 2015 18:35

Jag har lite dålig koll på hur mycket mull vi har i(har mulltoa vid familjens sommarstuga).
Men det ska väl vara speciellt skitpapper? Vi köper alltid nåt special på granngården!
Cheva s10 blazer -95, höjd några tum, rensad invändigt, hemmabyggd breddad/höjd framvagn, 31" sulor
Cheva s10 -96, 2wd, luftfjädrad *Sommarbrukis*

Höjdskillnad på ca halvmetern på bilarna ;)

Fisketorp
Guru

Inlägg av Fisketorp » sön aug 23, 2015 20:29

Tackar :D

Då har vi för lite mull helt klart!

Hade lite problem med lukt efter urinerat en dag eller två. Gjorde gott att slänga i mer mull.
Värmen (om den funkar) ska man väl höja om det visar vätska i röret. Annars står den på lägsta bara för att fläkten ska gå. Om vi är vid torpet.

Svämma över låter inte vidare trevligt :|

Ang papper så finns det ju speciellt papper att köpa till tex husvagn också. Som bryts ner lättare.
Vi kör med vanligt änsålänge. Får väl investera i lite bättre så man slipper fiska upp det :P

Går det att tömma lådan även fast det finns mull kvar i toan?

klenis
Rutinerad
Kontakt:

Inlägg av klenis » mån aug 24, 2015 18:27

Jag har letat som fasen efter papper till mulltoan men har inte hittat något i trollhättan iallafall, får nog söka vidare.

Vätska ska det synas i röret så är det ok så länge det inte går över mitten står det på min, och toan går att tömma om det är mull i, iallafall går det på min och jag tömmer var tredje månad.

Min svämmade över för att fläkten blev igensatt av papper vid en magsjuka och lösare "produkt" medförde ökad vätskenivå...
En mindre trevlig städnings erfarenhet... :rodnar:
wrangler -88
cherokee -05 dödförklarad 121004
http://www.klenis.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Fisketorp
Guru

Inlägg av Fisketorp » mån aug 24, 2015 18:34

http://www.biltema.se/sv/Bat/VVS/Toalet ... 000033117/" onclick="window.open(this.href);return false;

Spiken
Veteran

Inlägg av Spiken » mån aug 24, 2015 21:49

Uttrycket "when the shit, hits the fan"
Kommer det från mulltoan tro :roll:

Skriv svar