Regga tgb 11
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Regga tgb 11
En liten fundering, en del firmor handlar ju med 11-13 bilarna och har dom ståendes med militära papper.
Om man då vill göra en civilist av den, är dom 5 passagerarplatserna bak i 11:an godkända eller börjar besiktningen jäklas där?
Finns ju en del som bara har en passagerarplats i sina papper.
Hur stökigt är det allmänt att civilregga en 11:a?
Om man då vill göra en civilist av den, är dom 5 passagerarplatserna bak i 11:an godkända eller börjar besiktningen jäklas där?
Finns ju en del som bara har en passagerarplats i sina papper.
Hur stökigt är det allmänt att civilregga en 11:a?
Re: Regga tgb 11
Jag välkomnar dig till websidan "terrangbil.net" där vi är många som är kunniga och pålästa om just Volvos valpar och tgb:s.
Sök i forumet där eller fråga..det finns massor med trådar om detta.
/Med vänlig hälsning.Svana
Sök i forumet där eller fråga..det finns massor med trådar om detta.
/Med vänlig hälsning.Svana
Håller med Svana, bäst att kolla på tgb.net.
Dock vet jag att du måste kontakta militära fordonsregistret MIFOR för att få registreringsbeviset.
Sedan kan du skriva ut ett papper om Ursrungskontroll på Transportstyrelsens hemsida.
Orginalpappret från Försvaret & Ursp.kontollpappret skickar du sedan in för att få tid till Registreringsbesiktning.
Dock vet jag att du måste kontakta militära fordonsregistret MIFOR för att få registreringsbeviset.
Sedan kan du skriva ut ett papper om Ursrungskontroll på Transportstyrelsens hemsida.
Orginalpappret från Försvaret & Ursp.kontollpappret skickar du sedan in för att få tid till Registreringsbesiktning.
Hänger även på terrängbil.net och på Volvo Valp iFokus
Infon man får på olika forum skiljer en del så därför la jag in frågan här också.
Att köpa via en firma kostar ju bra mycket mer än en på någon sälj och köpannons, så jag försöker undvika det. Men jag håller alla dörrar öppna

Infon man får på olika forum skiljer en del så därför la jag in frågan här också.
Att köpa via en firma kostar ju bra mycket mer än en på någon sälj och köpannons, så jag försöker undvika det. Men jag håller alla dörrar öppna

Om kunskapen finns på detta forum, varför då regga sig på ett annat forum för att få svar? Låter väldigt ologiskt....
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314
Man får lite olika svar på olika forum. Det skadar aldrig att söka info på flera ställen.