Range RoverTDV8 vs TDV6 köpråd.

Landrover, Volvo, Mercedes, Lada M.fl.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

no1_martin
Rutinerad
Inlägg: 333
Blev medlem: mån apr 01, 2013 22:50
Ort: Kungälv

Range RoverTDV8 vs TDV6 köpråd.

Inlägg av no1_martin » tis sep 27, 2016 9:38

Hej på er. Har skaffat mig större husvagn och iom det funderar jag på dragbil med kraftigare motorallternativ samt min XC90 har i skrivande stund gått närmare 36000mil. Själv är jag egentligen allergisk mot automater pga de problem de ger när en bil inte längre är innom de tre första leasingåren :roll: men inser oxå att om jag inte vill åka manuell Cummins Dodge så är alternativen rätt få så jag får väll vika ner mig och köpa ytterligare en automat fast jag egentligen sagt att jag just nu har min första och sista automatbil.

Så ni som är lite vana kring Landrover Discovery och Range Rover Sport. Vad har ni för tankar kring inköp av en sådan bil? Budgeten tillåter inköp av bil med kanske 20000mil på mätaren. Är det något man bör tänka på eller direkt undvika? 4.4L Tdv8 är väll det som jag helst skulle vilja ha men 3.6L Tdv8 är väll även den innom ramen för önskad effekt. Tdv6 är kanske i klenaste laget. Ser även att det finns manuell TDV6 dock endast 190hk och då känns en XC90 lättare att äga för en före detta volvomekaniker med goda kontakter både hos åf och tillverkaren. Tågvikten kommer överstiga 5ton.
Frontera B stödprojekt i väntan på det rätta.
Hittat det rätta objektet. :jump: ZJ i6 Manuell