Dodge Ram nr 2
Postat: mån nov 14, 2016 23:04
Då suget på en Ram blev för stort så såldes subban och pengarna ska pumpas i nya bilen =)
Ram 1500 2001
Som behöver lite kärlek
To do listan
Fläkt kopplingen kass släpper ej (ny beställd)
Värme paketet Läcker (ny finns hemma)
Dörr går ej att öppna förarsidan lilla(sitter fast)
Högtalare förare kass/ byta
Stereo/ Bytas
Höjas precis så lite så 38 tums hjul går i och helt fritt med fullt flex. Vilket bör mansattsa på ?
Winch mitten bak med möjlighet att dra fram och bak ! lösning finns ska bara byggas =)
Byta Axel fram till D60 (inköpt)
Byta Axel bak till D70 (Inköpt) Skall modiferas för att passa
Renovera automatlådan då det är dags/ Vem lämnar man till ?
Köpa Posilock kit (eller Cad eliminator till fram axeln) Ska beställas
Måla (kladda med färg på saker som är mindre snygga)
Renovera Axlarna som ska ditt/ Byta kors bromsar osv
På framaxeln ska jag svetsa Diffen eller gjuta ihop spindel dreven då det inte finns någon mini spool till d60 med 32splinsade axlarna och när den ger upp blir det en ny Arb eller liknade och 35 splinsade axlar
Bak blir det antingen orginal diffen renoverad (LSD med lammelpaket om det finns någon) eller någon Detroit variant
Säkert något jag glömt
Men jag fyller på =)
Första problemet
Ska ha tag i övergångs knutar
fram har jag d44 och bak 9,25 chryslar
Tänkte behålla kardanerna och bara köra övergångs knutar
Bak behöver jag gå från 1410 to 7260 men hittar ingen sån
Fram verkar det vara samma kors på d44 och d60
Andra frågan hur ser jag exakt vilket år axlarna kommer från ? Dana 60 och Dana 70 med skivbromsar fram och bak
Och vilket höjnings kit skulle ni rekommendera ? för 1000 -1500dollar
Mvh Jokern
Ram 1500 2001
Som behöver lite kärlek
To do listan
Fläkt kopplingen kass släpper ej (ny beställd)
Värme paketet Läcker (ny finns hemma)
Dörr går ej att öppna förarsidan lilla(sitter fast)
Högtalare förare kass/ byta
Stereo/ Bytas
Höjas precis så lite så 38 tums hjul går i och helt fritt med fullt flex. Vilket bör mansattsa på ?
Winch mitten bak med möjlighet att dra fram och bak ! lösning finns ska bara byggas =)
Byta Axel fram till D60 (inköpt)
Byta Axel bak till D70 (Inköpt) Skall modiferas för att passa
Renovera automatlådan då det är dags/ Vem lämnar man till ?
Köpa Posilock kit (eller Cad eliminator till fram axeln) Ska beställas
Måla (kladda med färg på saker som är mindre snygga)
Renovera Axlarna som ska ditt/ Byta kors bromsar osv
På framaxeln ska jag svetsa Diffen eller gjuta ihop spindel dreven då det inte finns någon mini spool till d60 med 32splinsade axlarna och när den ger upp blir det en ny Arb eller liknade och 35 splinsade axlar
Bak blir det antingen orginal diffen renoverad (LSD med lammelpaket om det finns någon) eller någon Detroit variant
Säkert något jag glömt
Men jag fyller på =)
Första problemet
Ska ha tag i övergångs knutar
fram har jag d44 och bak 9,25 chryslar
Tänkte behålla kardanerna och bara köra övergångs knutar
Bak behöver jag gå från 1410 to 7260 men hittar ingen sån
Fram verkar det vara samma kors på d44 och d60
Andra frågan hur ser jag exakt vilket år axlarna kommer från ? Dana 60 och Dana 70 med skivbromsar fram och bak
Och vilket höjnings kit skulle ni rekommendera ? för 1000 -1500dollar
Mvh Jokern