Sida 1 av 1
4d56t
Postat: mån sep 18, 2017 8:12
av matte.renberg
Hello! Finns det nån på detta forum som provat att köra 4d56t motorn utan balansaxlar? Har googlat runt lite och det verkar vara en del som provat. Har nämligen fått tag i ett motorblock som är fint fast lagerläget för den övre balansaxeln har skurit....
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Re: 4d56t
Postat: mån sep 18, 2017 17:38
av Danne
Jag kör utan rem men har axlarna kvar. inga problem nu i fyra år.
Re: 4d56t
Postat: tis sep 19, 2017 12:23
av matte.renberg
Lutar åt att göra samma sak, känner du om motorn vibrerar np mer?
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Re: 4d56t
Postat: tis sep 19, 2017 19:00
av Danne
Den är ju inte direkt vibrationsfri original men jag märkte ingen skillnad faktiskt.
Re: 4d56t
Postat: sön sep 24, 2017 12:13
av PerO83
Har bytt många kamremmar på 4D56 motorer och de är nog vanligare att balans remmen är av än att den är hel när de är dags för byte.
Re: 4d56t
Postat: tis sep 26, 2017 7:24
av matte.renberg
PerO83 skrev:Har bytt många kamremmar på 4D56 motorer och de är nog vanligare att balans remmen är av än att den är hel när de är dags för byte.
Antar att dom inte ha märkt nån skillnad?
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Re: 4d56t
Postat: ons sep 27, 2017 19:19
av PerO83
Nej, kunderna har inte märkt något.
Re: 4d56t
Postat: ons sep 27, 2017 20:55
av Fisketorp
PerO83 skrev:Nej, kunderna har inte märkt något.
Är det en någorlunda lätt process utan specialverktyg? (kanske är ett måste)
Bara bytt på en Polog Gti 98a innan... Det var ett jäkla pill men var inte så noga om det blev bra eller inte. Men det blev bra =D
Pajeron vill jag inte tabba mig på

Re: 4d56t
Postat: fre sep 29, 2017 14:47
av Danne
Jag har bytt två gånger på L200:an, inga specialverktyg är nödvändiga men bulten på remskivan ska dras med ett jävla moment så ett låsverktyg till att hålla den tillverkade jag.
Är ganska enkelt att byta tycker jag, skapligt gott om plats när kylarna är ute.
Anledningen att jag böt två gånger var för att remmen jag köpte på milner var en halv kugg för lång eller nått så fick aldrig till timingen riktigt. Sen vart det en gates rem då gick det bättre.
Re: 4d56t
Postat: mån okt 02, 2017 20:01
av Fisketorp
Tackar =)