ected vs truetrac
Postat: tis okt 03, 2017 15:35
Funderar på ett litet byggprojekt till min cj3, en ny framaxel ska in. Har några valpaxlar att bygga på , bak sitter det en redan sen en tid tillbaks. Men funderar på att montera nått annat än en lamelldiff från bakaxlarna, till bakaxeln kostade det ändå en slant att byta ut allt som var trasigt.
Eftersom det är kort hjulbas och jag brukar köra på löst underlag vilket ochså man ibland endast har en chans på innan det blir riktigt halt. Vill ha fäste med rattutslag utan att "bryta" sönder torven.
Har kört med en pv-diff i originalaxeln med stålskivor och inga lameller, gett tillräckligt oftast och det går att svänga. Men sett för många med hårda lamelldiffar tugga rakt fram med fullt rattutslag.
Därför undrar jag hur hårt ected "diffar" olåst.
Jag har listat ut att truetrac överför moment oavsett olika varvtal på hjulen och då bör funka bra för kurvtagning, dock hjälplös med ett hjul i luften. Har stela bladfjädrar och inga planer på att byta just nu.
Eftersom det är kort hjulbas och jag brukar köra på löst underlag vilket ochså man ibland endast har en chans på innan det blir riktigt halt. Vill ha fäste med rattutslag utan att "bryta" sönder torven.
Har kört med en pv-diff i originalaxeln med stålskivor och inga lameller, gett tillräckligt oftast och det går att svänga. Men sett för många med hårda lamelldiffar tugga rakt fram med fullt rattutslag.
Därför undrar jag hur hårt ected "diffar" olåst.
Jag har listat ut att truetrac överför moment oavsett olika varvtal på hjulen och då bör funka bra för kurvtagning, dock hjälplös med ett hjul i luften. Har stela bladfjädrar och inga planer på att byta just nu.