Val av radiostyrning?

Offroad i den mindre skalan.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Marcus-84
OffroadGeek

Val av radiostyrning?

Inlägg av Marcus-84 » ons dec 12, 2007 14:44

Vilken radiostyrning skulle ni ha valt av dessa?:

http://www.umearc.se/cgi-bin/articles.p ... bgroup=146

Ska ha den i min Tamiya Hummer. Vill ha en prisvärd å enkel.
Mina fordon:
Toyota Land Cruiser Prado -98
Nissan King Cab 4x4 sugdiesel -86
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » ons dec 12, 2007 15:26

http://www.umearc.se/cgi-bin/articles.p ... bgroup=146

Bild

Den har jag till en RC båt som toppar 54knop jag är nöjd med den där i alla fall

en sak är jag rätt säker på det är att jag hade valt en 40mhz radio för att slippa störningar från allt som går på 27mhz

Joel
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Joel » ons dec 12, 2007 15:38

köp frekvens fri mycket bättre.. slipper antenn på både radio å Bil/båt/flyg. har använt de massor å de blir aldrig störningar eller nått.

Joel
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Joel » ons dec 12, 2007 15:39

kanske lite overkill.. men jävligt bra. 8)

Joel
Veteran
Kontakt:

Inlägg av Joel » ons dec 12, 2007 15:43

http://www.microracing.se/shopen/shop/index.php

futaba 3pm 2,4ghz.. den är helt grym tycker jag.

Marcus-84
OffroadGeek

Inlägg av Marcus-84 » ons dec 12, 2007 17:05

turbomicra skrev:http://www.umearc.se/cgi-bin/articles.p ... bgroup=146

Bild

Den har jag till en RC båt som toppar 54knop jag är nöjd med den där i alla fall en sak är jag rätt säker på det är att jag hade valt en 40mhz radio för att slippa störningar från allt som går på 27mhz
Den är inte till för bil :cry: Kanske nån här på forumet som har elektroniskt fartreglage, sändare, mottagare å en stark servo? En komplett radiostyrning helt enkelt! :D

Kan eventuellt sälja bilen, färdigmonterad å komplett utom radiostyrning, kolla min pixbox för ett par bilder. Pris: 1500:-+frakt
Mina fordon:
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » ons dec 12, 2007 17:53

Marcus-84 skrev:
turbomicra skrev:http://www.umearc.se/cgi-bin/articles.p ... bgroup=146

Bild

Den har jag till en RC båt som toppar 54knop jag är nöjd med den där i alla fall en sak är jag rätt säker på det är att jag hade valt en 40mhz radio för att slippa störningar från allt som går på 27mhz
Den är inte till för bil :cry: Kanske nån här på forumet som har elektroniskt fartreglage, sändare, mottagare å en stark servo? En komplett radiostyrning helt enkelt! :D

Kan eventuellt sälja bilen, färdigmonterad å komplett utom radiostyrning, kolla min pixbox för ett par bilder. Pris: 1500:-+frakt

Nu förstår jag inte vad menar du att den är till då?

jag citerar radions text
2-kanals bil eller båt radio
Det står att det är en bil radio dessutom går bil & båt på samma frekvenser :P

Strömberg
Rutinerad

Inlägg av Strömberg » ons dec 12, 2007 18:10

men köp frekvenslöst så slipper du fundera på de då......
Slutet är nära...........

pzn
Hemmastadd

Inlägg av pzn » ons dec 12, 2007 19:51

Min röst går på den här: http://www.rcpcrawlers.com/product.php? ... =10&page=1

Finns inte med i listan men är väldigt prisvärd! sen skadar det inte med 3-kanaler för ev. bakhjulsstyrning :)

Marcus-84
OffroadGeek

Inlägg av Marcus-84 » ons dec 12, 2007 20:19

Turbomicra Nu citerar jag: "OBS ej för elbilar, ingen BEC!"
Läs lite mer om den så står det där. :)
Mina fordon:
Kubota B6000 4x4 -77
Volvo Tgb 1314

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » ons dec 12, 2007 20:27

Marcus-84 skrev:Turbomicra Nu citerar jag: "OBS ej för elbilar, ingen BEC!"
Läs lite mer om den så står det där. :)
Vad är bec?

gick & hämntade min för att dubbelkolla att det var en lika dan

du får köpa vilken du vill nu vet jag inte vad bec är då men faktum är att jag köppte min radio tillsammans med en el bil så den funkar med elbilar i villket (den hade eliktroniskt fartreglage)

så jag vet inte varför dom skrev så?

men det finns ju fler i villket :D

RogerÅ
Avstängd

Inlägg av RogerÅ » ons dec 12, 2007 20:36

Jag svarar mig själv
Genom att se till att pluskabeln från fartreglaget inte är ansluten till mottagaren.
Det snygga sättet att se till att det blir så är att försiktigt ta ur plusstiftet ur servokontakten och dölja den en bit upp på kabeln under en bit krympslang. Då är det lätt att återställa allt om man vill använda fartreglagets BEC sernare.
Det fula sättet är att klippa av pluskabeln!
Det är alltå något som sitter i motagaren & den vet jag inte om min är orginal till sädaren så det kan ju förklara saken eller så kanske det var så att dom dragit ur den sladden då vem vet :roll:

yellowhaze
Übermedlem

Re: Val av radiostyrning?

Inlägg av yellowhaze » tor sep 18, 2025 10:46

yellowhaze
Übermedlem

Inlägg av yellowhaze » mån okt 27, 2025 15:26

audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmoduleobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting

yellowhaze
Übermedlem

Inlägg av yellowhaze » sön dec 28, 2025 13:29

Skriv svar