Ingen kraft i Nissan Patrol med RD28 motor.
Postat: ons jan 24, 2018 21:14
Hejsan!
Håller på att felsöka och få igång en Patrol 2.8 -99 jag precis köpt..
Tidigare ägare fick inte alls igång den så jag började titta och hittade en trasig säkring (eng control)..
Sen glödde den och startar perfekt, drog ut på en provtur och konstaterar att den är så slö att man knappt kan komma upp i fart. Vid ca 3000rpm så har man fått upp 0.3bar i laddtryck.
Läste då om att det var vanligt med luftmassemätare trubbel, så jag koppla ur kontakten på denna och det gör ingen skillnad.
Lånade en fungerande från en väns bil idag och det gör inte heller någon skillnad (Bytte även dieselfiltret) för att veta att det är okej.
Nu till frågan..
Behöver man göra någon reset eller liknande när man byter LMM?
Någon annan bra ide vad som kan vara fel?
Håller på att felsöka och få igång en Patrol 2.8 -99 jag precis köpt..
Tidigare ägare fick inte alls igång den så jag började titta och hittade en trasig säkring (eng control)..
Sen glödde den och startar perfekt, drog ut på en provtur och konstaterar att den är så slö att man knappt kan komma upp i fart. Vid ca 3000rpm så har man fått upp 0.3bar i laddtryck.
Läste då om att det var vanligt med luftmassemätare trubbel, så jag koppla ur kontakten på denna och det gör ingen skillnad.
Lånade en fungerande från en väns bil idag och det gör inte heller någon skillnad (Bytte även dieselfiltret) för att veta att det är okej.
Nu till frågan..
Behöver man göra någon reset eller liknande när man byter LMM?
Någon annan bra ide vad som kan vara fel?
