Varvtalsregulator med induktgivare
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Varvtalsregulator med induktgivare
Håller på med Epa-bygge. Köpt ovanstående på Loh elektronics. Vi får det inte till att funka. Bilen dog istället föt att strypa farten. Då ordnade vi ett uttag på generatorn. Det funkar bättre, men fortfarande så bryter den inte farten vid 30 km. Istället rycker det i den och växlar man upp till 3 går den fortare än 50 km. Induktgivaren ska tydligen ge 12 blink på varje däcksnurr. Vi kommer bara upp i tre. Här i ligger problemet. Någon som har någon idé om vad att göra mer?
Re: Varvtalsregulator med induktgivare
motor?
bil?
bil?
-
- Forumräv
- Inlägg: 848
- Blev medlem: tis apr 04, 2017 10:58
- Ort: Strängnäs
Re: Varvtalsregulator med induktgivare
Suzuki Vitara.skogis skrev:motor?
bil?
Rubicon 
Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.

Endera gillar man Suzuki - eller så har man fel.

Re: Varvtalsregulator med induktgivare
Jag har just monterat en Loh i min Samurai. H-regulator.
induktiva givaren mäter på bultarna på kardan,
1:a kardan, under luckan för lågväxelspaken. Den måste sitta max 0,8 mm från mätpunkten.
varvtalssignal inlödd på generatorn.
Ställ först in varvtal stillastående. (tryck in knappen på regulatorn, håll intryckt och släpp på önskat varvtal)
Sedan ställer du in hastighet, jag "torrkör" på pallbockar och kör. Håll åter igen knappen intryckt när kardan börjar snurra och regulatorn övergår att mäta hastighet, släpp knappen på önskat läge.
Nu borde det fungera!
Blå kabel från regulatorn ger 12V när den är inom inställt varvtal/hastighetsintervall och 0V när den överstiger och bryter.
De två orangea dioderna på regulatorn skall lysa, den ena (övre) lyser vid varvtalsindikering och den andra lyser när regulatorn registrerar hastighet. grön diod skall blinka för att indikera antingen varvtal eller hastighets signal, beroende på vad regulatorn läser av.
Om du behöver ändra/justera varvtal eller hastighetsinställningen så håller du knappen intryckt, varvar upp eller kör till önskat läge och släpper igen. Regulatorn "sätts ur spel" till inställningsläge när knappen hålls in.
Bobo
induktiva givaren mäter på bultarna på kardan,
1:a kardan, under luckan för lågväxelspaken. Den måste sitta max 0,8 mm från mätpunkten.
varvtalssignal inlödd på generatorn.
Ställ först in varvtal stillastående. (tryck in knappen på regulatorn, håll intryckt och släpp på önskat varvtal)
Sedan ställer du in hastighet, jag "torrkör" på pallbockar och kör. Håll åter igen knappen intryckt när kardan börjar snurra och regulatorn övergår att mäta hastighet, släpp knappen på önskat läge.
Nu borde det fungera!
Blå kabel från regulatorn ger 12V när den är inom inställt varvtal/hastighetsintervall och 0V när den överstiger och bryter.
De två orangea dioderna på regulatorn skall lysa, den ena (övre) lyser vid varvtalsindikering och den andra lyser när regulatorn registrerar hastighet. grön diod skall blinka för att indikera antingen varvtal eller hastighets signal, beroende på vad regulatorn läser av.
Om du behöver ändra/justera varvtal eller hastighetsinställningen så håller du knappen intryckt, varvar upp eller kör till önskat läge och släpper igen. Regulatorn "sätts ur spel" till inställningsläge när knappen hålls in.
Bobo
Re: Varvtalsregulator med induktgivare
Har du spärrat högväxeln? Funkar bara i lågväxel.