Stulna verktyg sökes!

Behöver du transporthjälp, mekhjälp eller står du strandad någonstanns så är detta delen för dig.

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Stulna verktyg sökes!

Inlägg av klirre » mån jul 01, 2019 11:42

Hej. Under söndagen på tävlingen Lodbrok fick jag alla mina verktyg stulna. Om någon vet något eller någon som kan veta något så hör gärna av er. Samma om ni blir tipsade att köpa batteri-maskiner av märket Hitachi, handverktyg eller ett Optima Yellow Top 75ah.
Det som blev stulet är:
En hylsnyckelsats av märket Grene. 19mm hylsan är av märket am-pro

En biltema-väska fylld med handverktyg.

Hitachi 18v skruvdragare och 1/2" mutterknack i använt skick. På knacken är spärren till hylsan trasig.

Ett i stort sätt nytt Optima Yellow Top 75ah med "brännmärken" på polerna efter att ha styrt en winch med att lägga kontakter direkt på polerna.

Tips som leder fram till mina verktyg belönas ekonomiskt.
OM någon har tagit grejerna här och lämnar tillbaka dem så kommer jag inte hänga ut eller på något annat sätt anmäla personen i fråga. Grejerna stod ute, obevakade på publikparkeringen mellan min silvriga Saab 9-5 och släpkärra. Det kan vara svårt att hålla fingrarna i styr då, men då dessa verktyg har ett minst lika stort personligt värde som ekonomiskt så vill jag väldigt gärna ha tillbaka dem.

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Re: Stulna verktyg sökes!

Inlägg av jonte_malmö » fre jul 12, 2019 23:44

Fan va trist, man får hoppas att det inte är nån inom denna hobbyn, utan nått svin som passerat bara. Tycker man ska kunna lita på varandra på träffar/tävlingar. Hoppas du får tillbaka det, håll koll på Blocket.
Ford Explorer '98

klirre
Beroende
Inlägg: 1325
Blev medlem: tis aug 29, 2006 10:59
Ort: S:T Anna, Söderköping
Kontakt:

Re: Stulna verktyg sökes!

Inlägg av klirre » lör jul 13, 2019 9:01

Ja det var sjukt tråkigt. Dock nästan garanterat ingen i hobbyn med tanke på att de lyft ur Dyneema-repet ur väskan och lämnat kvar en ATV-winch.

Dock så hände en fantastisk sak som jag aldrig kommer glömma, nämligen att man gått ihop och gjort en insamling till mig, där jag fick presentkort på biltema och swedol så jag kan köpa nha prylar. Detta visar vilken enorm gemenskap och omtanke det finns inom den här hobbyn.

Mvh//Klirre
If in doubt, Flat out!

jonte_malmö
Beroende
Inlägg: 1355
Blev medlem: sön jan 10, 2010 11:48

Re: Stulna verktyg sökes!

Inlägg av jonte_malmö » lör jul 13, 2019 16:20

Va fint! :tumbup:
Ford Explorer '98

Skriv svar