Max lagliga hjulstorlek till jeep wrangler?
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Max lagliga hjulstorlek till jeep wrangler?
har tänkt höja min jeep samt köpa större hjul.vad är maxbredden man kan ha på fälgen utan att behöva sätta på skärmbreddare för att kunna köra lagligt på vägen också.Har tänkt köpa cooper STT däck 33" höjd.
Ägare till en Jeep Wrangler TJ-01 Manuell vxl, svart,60-års Jubileumsmodell.
ok.bf goodrich låter väl också bra.Jag tänkte ha dom även på vanliga asfalt vägar eftersom jag ju mestadels kör on-road så att säga.Det är ju bra om man hittar nåt mönster som lämpar sig för både och.
10.5 breda då.skall kolla runt på det.
Tack!
10.5 breda då.skall kolla runt på det.
Tack!
Ägare till en Jeep Wrangler TJ-01 Manuell vxl, svart,60-års Jubileumsmodell.
Nu är jag ju såld på en däckstyp... Mud Terrain! Jag hade Super Swamper Thornbirds på en jeep och dessa är faktiskt riktigt fina på vanlig väg, tyckte de var betydligt bättre än ex BF Goodrich MT och General Grabber MT mfl.
Mönstret är jääääkligt grovt men ändå klassat i "Staterna" som ett "halv-AT däck" med kraftiga "Side biters"...
Avsevärt tystare på väg än ex vanliga Super Swamper, Grabber, BF Goodrich mfl men samtidigt bättre i skogen än BF Goodrich AT och Super Swampers STS. Men framför allt... så jäkla rått
Mönstret är jääääkligt grovt men ändå klassat i "Staterna" som ett "halv-AT däck" med kraftiga "Side biters"...
Avsevärt tystare på väg än ex vanliga Super Swamper, Grabber, BF Goodrich mfl men samtidigt bättre i skogen än BF Goodrich AT och Super Swampers STS. Men framför allt... så jäkla rått

Willys CJ2A med rattväxel, Willys CJ3B
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Kört 4x4 sedan 82, älskat 4x4 sedan 1971 då jag åkte CJ3A första gången.
Tycker det borde vara straff att hjulen "inte" gick utanför skärmarna! 

Nu måste det bara gå! Nissan Patrol 4dr -96, 36" Irok 2,8TD.
Askersunds Terräng Folk. www.a-t-f.se
Askersunds Terräng Folk. www.a-t-f.se