Nybliven 4runner ägare
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Nybliven 4runner ägare
Kom hem med en 4runner -92 igår, lite rost här o var men fungerar fint...
Kommer nu med ett par frågor:
Var hittar man färgkoden så man kan gå och beställa bättringsfärg?
Några vanliga fel man ska kolla?
Vad för olja i fram och bakaxel?
Verkar vara gott om plats över med 31" däcken som sitter på nu, är de någon som kör/kört 33" utan att man behöver modifiera hjulhus etc?
Verkar vara gott om plats över med 31" däcken som sitter på nu, är de någon som kör/kört 33" utan att man behöver modifiera hjulhus etc?
Re: Nybliven 4runner ägare
japp det går bra! kan fixa fram bildbevis nästa veckaewoldern skrev: Verkar vara gott om plats över med 31" däcken som sitter på nu, är de någon som kör/kört 33" utan att man behöver modifiera hjulhus etc?
/jonko med H4:an
Skulle va kul och se hur de ser ut, borde bli rätt sjysstjonko skrev:japp det går bra! kan fixa fram bildbevis nästa veckaewoldern skrev: Verkar vara gott om plats över med 31" däcken som sitter på nu, är de någon som kör/kört 33" utan att man behöver modifiera hjulhus etc?

1. på chassie plåten under huven mot torpeden. Toyota har, alt bildelfirma med färg sortiment. Vilken färg har du? (och då menar jag inte coden)ewoldern skrev:Kom hem med en 4runner -92 igår, lite rost här o var men fungerar fint...
Min heter 3H4 631Red Mica och är vinröd met.
2. Avgas rostar. kaross rostar och problem med toppar, men är den såld och servad i Swe så ska dom var bytade på garanti. Har inte hört mer.
3.olja bak i diff det beror på vilken diff du har.
fram ??? vet ej fett kanske vet inte riktigt vad du har för framvagn.
Men det mesta står i instruktionsboken kolla där.
Har samma tankar. testade 35" 12,5 funkar till kiosken. Men inte offroad
31" funkar (som du mäkt) 33" dom jag läst om har höjningar på 1-3" så jag tror att det bör sitta en liten höjning lekar i sandlådan. Har även läst att någon tyckte att tappar för mycket kraft.
Sen beror det oxå på offset på fälgarna.
Men jag ska, om allt går bra, testa 33":or nästa vecka.
/Jonas oxå nybliven 4runner ägare..
Form är inget utan funktion.
[url=http://http://www.vcustom.se/Jonas/toyota.htm[/url]
[url=http://http://www.vcustom.se/Jonas/toyota.htm[/url]
4runner
Min är också vinröd metallic, samma som din antar jag, då blir de att beställa färg på måndag...
Ska fixa nån bild på den i helgen så får ni se en före och efter bild, beställer 33" Bridgestone m/t på måndag
Är det någon som vet om man kan justera hjullagrena fram, alltså om de går att "efterspänna"?
Ska fixa nån bild på den i helgen så får ni se en före och efter bild, beställer 33" Bridgestone m/t på måndag

Är det någon som vet om man kan justera hjullagrena fram, alltså om de går att "efterspänna"?
Land Cruiser BJ42 -83
Land Cruiser HJ60
Land Cruiser Bj75 buschtaxi
Nissan Patrol 2.8TD 1999
Bmw 2002 Turbo
Bmw E30 Turbo
Dinli 700
Land Cruiser HJ60
Nissan Patrol 2.8TD 1999
Bmw 2002 Turbo
Bmw E30 Turbo
Dinli 700
4runner
Tackar för tipsen!
Då blir de ny fin olja i axlarna imorgon, nu ska jag iväg och bocka ny plåt till bakstötfångaren
Då blir de ny fin olja i axlarna imorgon, nu ska jag iväg och bocka ny plåt till bakstötfångaren

Land Cruiser BJ42 -83
Land Cruiser HJ60
Nissan Patrol 2.8TD 1999
Bmw 2002 Turbo
Bmw E30 Turbo
Dinli 700
Land Cruiser HJ60
Nissan Patrol 2.8TD 1999
Bmw 2002 Turbo
Bmw E30 Turbo
Dinli 700
4runner
Tackar för bevisen 
Jag beställde 10tum breda blackspoke idag och beställer bridgestone dueler m/t 33*12.50 imorgon, sen borde bilen se lite mindre "suv" ut!
Hur gör man för att lägga in en bild på det här forumet, jag lyckas inte...[/img]

Jag beställde 10tum breda blackspoke idag och beställer bridgestone dueler m/t 33*12.50 imorgon, sen borde bilen se lite mindre "suv" ut!
Hur gör man för att lägga in en bild på det här forumet, jag lyckas inte...[/img]
Land Cruiser BJ42 -83
Land Cruiser HJ60
Nissan Patrol 2.8TD 1999
Bmw 2002 Turbo
Bmw E30 Turbo
Dinli 700
Land Cruiser HJ60
Nissan Patrol 2.8TD 1999
Bmw 2002 Turbo
Bmw E30 Turbo
Dinli 700
fråga????
Lånar tråden lite!
Sugen på en 4 runner som jaktbil och de vanligaste felen har jag sett tidigare i ämnet, men en fråga om förbrukningen, den kommer rulla ganska många mil och vad sörplar den i sig normalt på landsvägskörning, om den drar 3 liter i skogen förstår jag men lite mer vanlig körning på normala däck och har ni mer tips ocjh råd så kom gärna med dessa också.
Hälsningar Pertan
Sugen på en 4 runner som jaktbil och de vanligaste felen har jag sett tidigare i ämnet, men en fråga om förbrukningen, den kommer rulla ganska många mil och vad sörplar den i sig normalt på landsvägskörning, om den drar 3 liter i skogen förstår jag men lite mer vanlig körning på normala däck och har ni mer tips ocjh råd så kom gärna med dessa också.
Hälsningar Pertan