Bättre ork i patrolen
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Bättre ork i patrolen
Skulle vilja ha bättre klipp i patrolen ( 2,8 td-6 -98 )..
Någon som har erfarenhet av tex KCR box i en sådan bil eller andra tips för att förbättra orken??
Någon som har erfarenhet av tex KCR box i en sådan bil eller andra tips för att förbättra orken??
Patrol -98 33" 2" OME
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
det går att få ganska bra fart på dessa motorer tro mig, vet att jag skrivit någonstans här på forumet vad jag gjort med min Patrol det ändå som är ändrat sedan dess är kör bara med 1 turbo nu mera
viewtopic.php?t=6176&highlight=
viewtopic.php?t=6176&highlight=
VA sa jag något ?
Jeep cj 7 :såld
Toyota Landcruier : Rip
Nissan patrol y60 :såld
Can-am outlander xtp 1000
Nissan patrol byggd för äventyr där vägen slutar med massor av godis
Jeep cj 7 :såld
Toyota Landcruier : Rip
Nissan patrol y60 :såld
Can-am outlander xtp 1000

Nissan patrol byggd för äventyr där vägen slutar med massor av godis
Måste inte löda. du kan klippa o skarva kabel i ställetPatroler skrev:synd att kcr till min bil måste lödas dit... verkar lite krångligt. och framförallt dyrare då jag inte reder ut det själv. men de lutar nog åt det i alla fall. Förslag på andra tillverkare??

Har gjort detta på en tungt lastad arbets Patrol -98. Han som kör den (min far) blev otroligt nöjd! Men det var lite pill att justera in de tre skruvarna så att bilen går så bra som möljigt. Men i jämförelse med att byta turbo osv. Så är det enkelt.
Apropå byta turbo så hade wastegaten rostat fast på hans turbo och detta resulterade i ett litet turboras. Men med ny snurra så funkar den fint. Jag kan rekomendera KCR boxen. Sitter även bra till för att ta ur när du ska in till SBP, man kan få göra det för att den inte ska ryka för mycket.
Mvh Andreas_j
-
- 4x4xnerd
- Kontakt:
Man man inte ställa upp pumpen mekaniskt då? eller är det det som Boxen gör? Isåfall så kunde man ju sätta i en större stressfläkt eller höja turbotrycket och sen ställa boxen efter det..borde bli optimalt..eller?blazer skrev:ingen större idé att höja laddet utan att tillföra mer diesel.. men en KCR box gör säkert susen.. finns många billigare å lika bra boxar..
Det är inte farten som dödar, det är smällen!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!
It´s not the fart that kills, it´s the smell!!