Massor!

Visa upp dina byggbilder på ditt projekt här

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » tor mar 16, 2006 21:19

Grejat en ny kardan fram! den gamla var duktigt krokig efter boråstenar och en klåpare med gaffeltruck.
Dessutom behövde den vara 20cm längre eftersom fördelningslådan hamnat 20cm längre bak med automaten.

Återanvände gafflarna från den gammla!
Det nya röret är ett sömlöst ämnesrör som är har lite störrediameter än den spinkiga orginalkardanen(30mm är klent för V8)
Får se om den klara atumatens oljtråg
Bild

Ihopsvetsad(för säkerhets skull så mätte jag fel och gjorde den 10cm för lång :roll: så det var bara att börja korta den "nya" kardanen

Färdigsvetsad!!!
Bild


Ny tryckvakt till ARB´n blev en till en vanlig kompressor,sedan blev det ett tryckluftsuttag också och lite nya säkringshållare och reläer.
Slangen var sönder nere vid diffen så den kortades bara 2cm(f-n vad dom nipplarna är besvärliga)
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 19, 2006 21:31

Påbörjade motorbytet i gulingen ,alltid bra med en smidig motorlyft 8)
Bild

En överraskning som väntar när man ska ha i en 413 lådai en 410 kaross :(
Bild

En j-kla trassel med att tillverka motorfästena då vw inte har någon form av symetri på dom :?
Bild
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

MrHawk
Moderator
Inlägg: 8401
Blev medlem: tor nov 10, 2005 20:49
Ort: Hestra
Kontakt:

Inlägg av MrHawk » sön mar 19, 2006 21:39

Ser ut som det går framåt 8) Skulle också behöva en sån motorlyft :lol:
I aim to misbehave

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 19, 2006 21:46

MrHawk skrev:Ser ut som det går framåt 8) Skulle också behöva en sån motorlyft :lol:
Japp! vuxna pojkar behöver lite större spadar att leka i sandlådan med :lol: :lol:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

TMT
OffroadGeek
Inlägg: 4563
Blev medlem: ons feb 01, 2006 16:31
Ort: Vetlanda

Inlägg av TMT » mån mar 20, 2006 19:39

självklart en atlas också :D

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » mån mar 20, 2006 21:32

Japp! bästa kvalisort! 20 år gammal och läcker inte en droppe olja! dessutom totalt elektronikbefriad
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » ons mar 22, 2006 22:21

Fixade lite kyl till dieselsuzukin ,vw passat Td 93 har en rätt spännande kylfläkt
Bild

Kylet är från audi 80 och slangarna också,passar utmärkt ovanför styrsnäckan på suzukin.
Visserligen kan man få lite mer area på kylet om man använder ett högt smalt kyl tex MB123, men då vill den nedre biten gärna kladda igen med lera och den sitter lite väl utsatt också.
Dieselspisen gick igång också,för skoj skull så provade jag min nyinköpta tångamperemeter,en suzukistart som drar en vw diesel tar 470 Amp! :shock: :shock:
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » fre mar 24, 2006 21:59

Mekkat lite jeep!

Fixat in styrboxen under intrumentpanelen,har tagit ut kretskortet och monterat det i en riktig vattentät kapsling.
En liten intressant grej är att det satt ett chip med en svensk firmaadress på samt skriften "chevrolet 258 HP"
Chiptrimmad alltså! inte för jag tror att ett chip gör 60hästar på en icketurbobil,men jag kan ha tilverkat en dödsmaskin! så mycket pållar och väghållning som estonia på väg ner i djupet :shock: :shock:
Bild

Får ta och vira lite eltejp runt sladdtrasslet så det ser lite bättre ut :oops: fick ju ta bort orginatejpen för att kunna sortera ut vad som skulle använda eller inte
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Mathias T
4x4xnerd
Inlägg: 6345
Blev medlem: fre feb 24, 2006 20:53
Ort: Nol

Inlägg av Mathias T » sön mar 26, 2006 20:59

Bytte rattstången idag till den från donatorvanen,man vill ju ha rattväxel!
Otroligt nog så passade den mer eller mindre rakt över.
Fick bara kapa bort plåten som sitter i torpedväggen,jeepens motsvarande kåpa är bara klämd så den flyttades över.
Bild
Fränt med träratt!8)
Bild
Klicka på bilderna så blir dom större
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"

Skriv svar