Massor!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
Grejat en ny kardan fram! den gamla var duktigt krokig efter boråstenar och en klåpare med gaffeltruck.
Dessutom behövde den vara 20cm längre eftersom fördelningslådan hamnat 20cm längre bak med automaten.
Återanvände gafflarna från den gammla!
Det nya röret är ett sömlöst ämnesrör som är har lite störrediameter än den spinkiga orginalkardanen(30mm är klent för V8)
Får se om den klara atumatens oljtråg
Ihopsvetsad(för säkerhets skull så mätte jag fel och gjorde den 10cm för lång så det var bara att börja korta den "nya" kardanen
Färdigsvetsad!!!
Ny tryckvakt till ARB´n blev en till en vanlig kompressor,sedan blev det ett tryckluftsuttag också och lite nya säkringshållare och reläer.
Slangen var sönder nere vid diffen så den kortades bara 2cm(f-n vad dom nipplarna är besvärliga)
Dessutom behövde den vara 20cm längre eftersom fördelningslådan hamnat 20cm längre bak med automaten.
Återanvände gafflarna från den gammla!
Det nya röret är ett sömlöst ämnesrör som är har lite störrediameter än den spinkiga orginalkardanen(30mm är klent för V8)
Får se om den klara atumatens oljtråg
Ihopsvetsad(för säkerhets skull så mätte jag fel och gjorde den 10cm för lång så det var bara att börja korta den "nya" kardanen
Färdigsvetsad!!!
Ny tryckvakt till ARB´n blev en till en vanlig kompressor,sedan blev det ett tryckluftsuttag också och lite nya säkringshållare och reläer.
Slangen var sönder nere vid diffen så den kortades bara 2cm(f-n vad dom nipplarna är besvärliga)
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Fixade lite kyl till dieselsuzukin ,vw passat Td 93 har en rätt spännande kylfläkt
Kylet är från audi 80 och slangarna också,passar utmärkt ovanför styrsnäckan på suzukin.
Visserligen kan man få lite mer area på kylet om man använder ett högt smalt kyl tex MB123, men då vill den nedre biten gärna kladda igen med lera och den sitter lite väl utsatt också.
Dieselspisen gick igång också,för skoj skull så provade jag min nyinköpta tångamperemeter,en suzukistart som drar en vw diesel tar 470 Amp!
Kylet är från audi 80 och slangarna också,passar utmärkt ovanför styrsnäckan på suzukin.
Visserligen kan man få lite mer area på kylet om man använder ett högt smalt kyl tex MB123, men då vill den nedre biten gärna kladda igen med lera och den sitter lite väl utsatt också.
Dieselspisen gick igång också,för skoj skull så provade jag min nyinköpta tångamperemeter,en suzukistart som drar en vw diesel tar 470 Amp!
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Mekkat lite jeep!
Fixat in styrboxen under intrumentpanelen,har tagit ut kretskortet och monterat det i en riktig vattentät kapsling.
En liten intressant grej är att det satt ett chip med en svensk firmaadress på samt skriften "chevrolet 258 HP"
Chiptrimmad alltså! inte för jag tror att ett chip gör 60hästar på en icketurbobil,men jag kan ha tilverkat en dödsmaskin! så mycket pållar och väghållning som estonia på väg ner i djupet
Får ta och vira lite eltejp runt sladdtrasslet så det ser lite bättre ut fick ju ta bort orginatejpen för att kunna sortera ut vad som skulle använda eller inte
Fixat in styrboxen under intrumentpanelen,har tagit ut kretskortet och monterat det i en riktig vattentät kapsling.
En liten intressant grej är att det satt ett chip med en svensk firmaadress på samt skriften "chevrolet 258 HP"
Chiptrimmad alltså! inte för jag tror att ett chip gör 60hästar på en icketurbobil,men jag kan ha tilverkat en dödsmaskin! så mycket pållar och väghållning som estonia på väg ner i djupet
Får ta och vira lite eltejp runt sladdtrasslet så det ser lite bättre ut fick ju ta bort orginatejpen för att kunna sortera ut vad som skulle använda eller inte
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"
Bytte rattstången idag till den från donatorvanen,man vill ju ha rattväxel!
Otroligt nog så passade den mer eller mindre rakt över.
Fick bara kapa bort plåten som sitter i torpedväggen,jeepens motsvarande kåpa är bara klämd så den flyttades över.
Fränt med träratt!8)
Klicka på bilderna så blir dom större
Otroligt nog så passade den mer eller mindre rakt över.
Fick bara kapa bort plåten som sitter i torpedväggen,jeepens motsvarande kåpa är bara klämd så den flyttades över.
Fränt med träratt!8)
Klicka på bilderna så blir dom större
"If speed kills,then suzukidrivers must live forever"