Dragracing
Postat: sön jul 27, 2008 21:22
han visste inte hur man byggde racingbil, så han byggde på den istället har jag läst. Mean green machineGreven skrev:Från det ena till det andra, var i Mantorp i helgen och kollade dragracing.
Detta var en ganska underlig syn på strippen, från Norge såklart...![]()
Stämmer de. Inte köra fortare än den break out tiden per klass. De har med säkerheten att göra. De e skillnad på säkerhet mellan street o pro. de finns ett ET reglemente man skall följa. Som finns på SBF (svenska bilsportsförbundet). Men man åker inte ur klassen om man råkade köra fortare. Skulle man valt street-klassen o kör fortare än 14,000sek så kan man klassa om bilen i super-street-klassen. Då e break-out 12,000. Men en grej då bara vid sidan om. Varför ska man göra de. När man försöka hålla sig nära 14,000sek o vinna tävlingen. Man får nog bara 1 eller 2 chanser på sig att gå under sin break-out.AtEase skrev:Kollade lite på hemsidan, men är ju novis på ämnet. Breakoutgränserna, vad innebär de? Blir man diskad ur respektive klass om man kör snabbare än så?
Okej se där välkommen.jonasstrom skrev:Jo jag kommer! Ska köra med min 200sx![]()
Hoppas på en hög 12:a iaf
Kör han med 2wd eller 4wd??Greven skrev:Från det ena till det andra, var i Mantorp i helgen och kollade dragracing.
Detta var en ganska underlig syn på strippen, från Norge såklart...![]()
nja det är nog styrstaget du ser faktiskt,fast å andra sidan är det ju inte permanent 4wd på dom ändå.TEE skrev:skymtar en kardanaxel oxå
//joel