Förarföreningsmöte i samband med BMKs challenge 28/8

Här snackar vi challenge

Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk

Olof
Beroende
Inlägg: 1301
Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
Ort: Ramnäs

Förarföreningsmöte i samband med BMKs challenge 28/8

Inlägg av Olof » sön aug 09, 2015 10:30

Förarföreningen kallar till möte fredagen 28:e augusti kl 20:30 på Botkyrka MK, i samband med tävlingen.

Vi önskar att så många av tävlingsdeltagarna och arrangörerna som möjligt närvarar. Detta möte kommer att ligga som grund för valet av ny cupledning och ev. ändringar i cupreglementet. Frågor som kommer att behandlas är:

Challengecupens framtid, vad händer 2016 och framåt, vem/vilka består cupledningen av?
Klass 1 och klass 2, är det viktigt med två klasser?
Om vi har två klasser, vad är skillnaden mellan klasserna? Restriktioner på bilarna och/eller banorna osv.
+lite övriga frågor.


Naturligtvis tar vi upp andra frågor och förslag efter önskemål. För ett effektivare möte får ni gärna skicka era tankar och idéer till mig på carambaolof(a)gmail.com så hamnar det på dagordningen. Detta gäller särskilt er som inte kan delta på mötet. Fundera lite och diskutera med varann, kom förberedd. Välkommen!
Beyond bolt-on. Beyond recond.

Olof
Beroende
Inlägg: 1301
Blev medlem: sön okt 07, 2007 22:09
Ort: Ramnäs

Re: Förarföreningsmöte i samband med BMKs challenge 28/8

Inlägg av Olof » sön aug 23, 2015 22:36

Några förslag till cupregler har trillat in. Jag vill inte lägga in hela förslagen här, men har saxat de delar som jag tror kommer väcka diskussioner, nämligen hur klass II bilarna ska regleras (om de ska regleras).

Ni som vill ha förslagen i sin helhet skickar ett mail till mig på Carambaolof(a)gmail.com

Förslag 1:

•Däck max 35”
•Hjulupphängning av orginal typ. Dvs ej spiralkonvertera men spoa okey, portaler ej tillåtet i klass 2. Detta för att hålla bilarna enklare, det är okey att byta till kraftigare axlar och andra bladfjädrar på en bil som har bladfjädrar orginal.
•Max 2 st enkelmotor vinschar, endast elvinch tillåtet. Detta för att ta bort ”skrämsel” faktorn i stora dyra tvåmotorvinchar
•Bilen skall likna orginalbilen, dvs ej trayback etc.

Förslag 2:

•Skall uppfylla SBFs ORC-T
•Max däckstorlek 33 tum (om portalaxlar används är begränsningen 31 tum)
•Endast enkelmotorvinsch
•Ingen bakvinsch (får finnas men ej användas – skall vara plomberad)


Förslag 3:

•Får ej vara registrerat som ombyggt eller amatörbyggt fordon
•Max däckstorlek 33 tum
•Endast enkelmotorvinsch
•Ingen bakvinsch


Har ni synpunkter eller egna förslag? Tveka inte att maila mig innan mötet! Ju mer förberedda vi är på olika förslag, desto effektivare möte! Detta gäller alla frågor cupledningen ska hantera. Hur många timmar en tävling ska vara, nattkörning, hur många cuppoäng respektive placering får mm.

Välkomna!
Beyond bolt-on. Beyond recond.

lunden
Hemmastadd
Inlägg: 177
Blev medlem: sön feb 12, 2006 23:12
Ort: Haninge Stockholm

Re: Förarföreningsmöte i samband med BMKs challenge 28/8

Inlägg av lunden » sön aug 30, 2015 23:09

Vad sas och bestämdes på förarföreningsmötet??

Några nya briljanta/kreativa ideer??

Lasse

Danne
OffroadGeek
Inlägg: 4758
Blev medlem: fre mar 28, 2008 20:07
Ort: Arboga/Västmanland
Kontakt:

Re: Förarföreningsmöte i samband med BMKs challenge 28/8

Inlägg av Danne » mån aug 31, 2015 6:17

Det var mest om hur klass två ska se ut och fungera dom närmaste tre åren men vad vi kom fram till får nog nån annan som har papprena gå ut med.
Offroad: Mitsubishi L200 -06 med Fedima Sirocco 285/75 -16
Onroad:Mitsubishi Pajero 3.0 -97
˙ɹǝʌo ǝɯ ןןoɹ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

Skriv svar