Låst in nycklarna i silveradon - tips på hjälp!
Moderatorer: Marcus, AtEase, volvojonas, MrHawk
-
- Hemmastadd
Låst in nycklarna i silveradon - tips på hjälp!
Idag så skämde vi bort polarens silverado genom att tvätta den för första gången på ett halvår - den tackade genom att låsa sig och kvar inuti bilen är nycklarna.
Så har ni ngt tips på hur man smeker en cheva silverado 1994 medhårs för att ta sig in till nycklarna igen?
Så har ni ngt tips på hur man smeker en cheva silverado 1994 medhårs för att ta sig in till nycklarna igen?
Audi A4 2.0 TDI bytes mot Suburban!
Re: Låst in nycklarna i silveradon - tips på hjälp!
Lyckades med samma bedrift för två veckor sen, då handtaget på högerdörren var lite trasigt såg jag ingen annan utväg än att offra det(mitt första bilinbrott...)
Ett nytt kostade $25 på Summit
Ett nytt kostade $25 på Summit

GMC Sierra 1500 SLT Z71 -98
-
- Hemmastadd
Brorsan hade öppningsbar bakruta på sin silverado pickis, kanske inte är så på alla, var en sådan man skjuter i sidled. Hans var lite sliten och smidig att öppna och krypa igenom 

-
- Beroende
böj till en stadigare ståltråd och försök fiska tag på knappen till c-låset.
Annars om de finns låsknapp synlig innanför förar/passagerar rutan så kan man ibland fiska tag på den med "paketband" i plast.
bocka det skarpt mitt på så in med det mellan dörr och stolpe, sen kan man styra det lite genom att dra/trycka i de 2 ändarna
Annars om de finns låsknapp synlig innanför förar/passagerar rutan så kan man ibland fiska tag på den med "paketband" i plast.
bocka det skarpt mitt på så in med det mellan dörr och stolpe, sen kan man styra det lite genom att dra/trycka i de 2 ändarna
//Jimmy
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
Ford connect, slit och släng
SJ 410, B230, zf automat, stenkrypare, 35*12,5 Cooper STT, LJ70 axlar i triangellänkar. I långtidsvila pga avsaknad av bromsar.
Jeep GC WH 3.0CRD
-
- Beroende
Eller så provar du att fiska med en svetstråd, 1-2 mm rostfri, eller annat styvt material, sen kröker du änden på den, ca 20 mm in i drygt 90 grader och fiskar mellan rutans utsida och dörren i bak-kant, du kan med lite träning hitta staget från innerhantaget eller låscylindern, brukar gå utan att man förstör nått. Goggla lite på "slim Jim unlock tool" annars så finns det lite snyggare varianter.
När ni fått upp dörren så åker ni och gör en nyckel till, eller köper nya lås!!

Magnus
När ni fått upp dörren så åker ni och gör en nyckel till, eller köper nya lås!!

Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
"I think its better to do right, even if we suffer in so doing, than to incur the reproach of our consciences and posterity" Robert E Lee
-
- Hemmastadd
Gick förvånansvärt lätt att öppna lilla sidorutan (1,5 hytt) och därifrån komma åt att peta upp c-låset
Audi A4 2.0 TDI bytes mot Suburban!
Jag gjorde bedriften att låsa in nycklarna, med motorn igång i min Silverado 1500 -2000.
Det var inte på hemmaplan heller..
Kom åt knappen som låser alla dörrar med armen när jag klev ur bilen, sen stängde jag dörren..
Fick tips av en låssmed, som hade gjort samma sak med sin cheva
Ta en tumstock, bänd upp dörren längst upp lite (stor dörr, så den sviktar "lätt").
Pressa ner tummstocken mellan gummilisten, peta med tumstocken
på lämplig dörrlås-knapp.
På min bil så finns den så den går att nå rakt upp i från på dörrsidan.
Kan vara bra att veta om man har liknande bil med sådana knappar.
Det var inte på hemmaplan heller..
Kom åt knappen som låser alla dörrar med armen när jag klev ur bilen, sen stängde jag dörren..
Fick tips av en låssmed, som hade gjort samma sak med sin cheva

Ta en tumstock, bänd upp dörren längst upp lite (stor dörr, så den sviktar "lätt").
Pressa ner tummstocken mellan gummilisten, peta med tumstocken
på lämplig dörrlås-knapp.
På min bil så finns den så den går att nå rakt upp i från på dörrsidan.
Kan vara bra att veta om man har liknande bil med sådana knappar.
Jeep J20 4.2 Manuell -81 | Cheva Trailblazer 4.2 -02 | Subaru Forester 2.0XS -13
Gjorde samma sak på min blazer...silverado...löste det genom att en av mina fd kompisar, alltid pillade på spärren till ventilationsrutan höger fram, och som tur var så var den ej helt låst. så lite tryck på rutan och en del juckande med en skruvmejsel så fick jag till slut upp rutan och kunde öppna. Också ej på hemmaplan 

-
- Hemmastadd
Brukar även ta en nyckel som liknar checka nycklar från 90 talet, låsen på dessa jänkare brukar vara ganska snälla i sådana tillfällen, har låst in nycklarna i flera utav mina bilar haha.
8" höjd Chevrolet Silverado Lt 1500 02
3.5tons maskin trailer, 250x580cm,
3.5tons maskin trailer, 250x580cm,
Hör väl kanske inte till detta forum men jag låste in nycklarna till min BMW 535 91a när den var igång.
Löste detta genom att bända ut dörren i överkant och böja en ståltråd som jag kunde lirka upp låsknappen med.
En gång skulle jag låna brorsans 945a och då jag hade en likadan råkade jag ta min nyckel när jag skulle låsa upp bilen och det funka
Dock inte i tändningslåset men ändå
Löste detta genom att bända ut dörren i överkant och böja en ståltråd som jag kunde lirka upp låsknappen med.
En gång skulle jag låna brorsans 945a och då jag hade en likadan råkade jag ta min nyckel när jag skulle låsa upp bilen och det funka

Dock inte i tändningslåset men ändå

Nissan Terrano 91a 3,0 v6 - gårdsbilen
Chevrolet Silverado 95a 6,5td - nyaste tillskottet
Audi 80 tdi - Bara står
BMW 535 91a - Ventilknackar
Passat 01a 1,9tdi - Pendlarbilen
Hmm, kanske dags att göra sig av med någon bil! Men varför det?
Chevrolet Silverado 95a 6,5td - nyaste tillskottet

Audi 80 tdi - Bara står
BMW 535 91a - Ventilknackar
Passat 01a 1,9tdi - Pendlarbilen
Hmm, kanske dags att göra sig av med någon bil! Men varför det?

-
- Beroende
bra tråd, så man vet hur man ska göra när man vill stjäla en gammal pickis.. 

-
- Beroende
Om du tror att det är så lätt,,,, är bara inne i den när dörren är öppen vet du,,,,hesselgren skrev:bra tråd, så man vet hur man ska göra när man vill stjäla en gammal pickis..

Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
-
- Beroende
Nu behöver man ju inte vara raketforskare för att kunna öppna en gammal bil. Borde nästan vara så man kan komma på de själv om man e lite klurig..
Öppnade polarens renault med 3dm rk0,75 och en bit najtråd.
Tjejpolarens nissan micra med paketband.
Grannens golf med bilens tillhörande antenn.
Min egna bil med en samling gamla volvonycklar.
Manöverväljaren på plåtsaxen på jobbet med ett buntband och en tunn svetstråd(fick dyrka låset).
Bara fantasin som sätter stopp.
Om man nu skulle misslyckas (tex wv passat 97-01 som inte går å fiska upp) så får man väl offra en ruta. Tejpa då hela med silvertejp utifrån och ta en automatkönare, så slipper man glassplittret inne i bilen.
Öppnade polarens renault med 3dm rk0,75 och en bit najtråd.
Tjejpolarens nissan micra med paketband.
Grannens golf med bilens tillhörande antenn.
Min egna bil med en samling gamla volvonycklar.
Manöverväljaren på plåtsaxen på jobbet med ett buntband och en tunn svetstråd(fick dyrka låset).
Bara fantasin som sätter stopp.

Om man nu skulle misslyckas (tex wv passat 97-01 som inte går å fiska upp) så får man väl offra en ruta. Tejpa då hela med silvertejp utifrån och ta en automatkönare, så slipper man glassplittret inne i bilen.
//Jimmy
Jeep GC WH 3.0CRD
Jeep GC WH 3.0CRD
-
- Beroende
jo visst har man fått ta sig in i sina egna samt polares bilar ett par gånger. på olika sätt..
menar bara att d är väl ingen höjdare med allmänna tipstrådar, egentligen..
menar bara att d är väl ingen höjdare med allmänna tipstrådar, egentligen..
-
- Beroende
Nåja, går avsevärt fortare att slå en ruta eller vrida sönder låscylindern i dörren om man skall in i oärliga avsikter och inte bryr sig om ev skador än det vi beskrivit här. Kan man hitta det här har man nog redan lärt sig använda Google dessutom 
Magnus

Magnus
97 Z28 M6 12,70s 109mph
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project
94 K3500 454/4L80
70 Firebird project